دموکرات‌ها: در یکی از دو کرسیِ باقیمانده سنا در جورجیا پیروز شدهایم

حزب دموکرات آمریکا در یک کرسی از دو کرسی انتخابات سنا در ایالت جورجیا ادعای پیروزی کرد. در کرسی دوم هم نامزد دموکراتها که از رقیب خود عقب بود پیش افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انتخاب؛ خبرگزرای فرانسه گزارش داد، حزب دموکرات آمریکا در یک کرسی از دور دوم انتخابات سنا در ایالت جورجیا ادعای پیروزی کرد.

براساس گزارش رسانه‌ها، «رافائل وارناک» دموکرات که ۳۵ هزار رأی از رقیب جمهوری‌خواه خود در دور دوم انتخابات مجلس سنا در جورجیا پیش افتاده، اعلام پیروزی کرد.

شبکه ان بی سی نیوز نیز گزارش داد که وارناک پیروز کرسی سنا خواهد بود.

در کرسی دوم هم که «دیوید پرود» نامزد جمهوریخواهان با اختلاف اندک از «جان اوساف» پیش بود با شمارش بیشتر آرا اندکی عقب افتاد اما شانس برنده شدن برای هر دو نامزد همچنان برابر است.

انتخابات ایالت جورجیا که طی آن سرنوشت مجلس سنای آمریکا و اکثریت آن مشخص خواهد شد ساعاتی پیش به پایان رسید و شمارش آرا در حال انجام است.

در این انتخابات سرنوشت دو سناتور باقیمانده مجلس سنا مشخص خواهد شد و نتایج این انتخابات اکثریت مجلس را تعیین خواهد کرد که جمهوری‌خواه خواهد بود یا دموکرات.

اگر دموکراتها موفق شوند هر دو کرسی را در این انتخابات ببرند با احتساب رای «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آینده ایالات متحده به اکثریت سنا نیز تسلط پیدا خواهند کرد. در غیر اینصورت مجلس سنا همچنان در سیطره جمهوریخواهان باقی خواهد ماند.

۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 11615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha