سحرخیز وارد بورس شد

پذیره‌نویسی صندوق کالایی کشاورزی با نماد «سحرخیز» برای نخستین بار در بورس‌کالای ایران آغاز شد و تا ۲۰ دی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ پذیره‌نویسی صندوق کالایی کشاورزی با نماد «سحرخیز» برای نخستین بار در بورس‌کالای ایران آغاز شد و تا ۲۰ دی ادامه دارد. فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالای کشاورزی همچون پسته، زعفران و زیره سبز است.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده که از این تعداد ۱۰ میلیون واحد به‌صورت سرمایه‌گذاری ممتاز توسط موسسان پذیره‌نویسی شده و ۹۰میلیون واحد به‌صورت سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی است.

مبلغ اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال تعیین شده و براساس این اطلاعیه، خرید واحدهای ETF مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی است.

شرکت زعفران سحرخیز مجموعه‌ای است خانوادگی که از سال ۱۳۱۱ توسط مرحوم حاج‌محمد سحرخیز در مشهد بنیان گذاشته شد و تا سال ۱۳۴۲ فعالیت سحرخیز در قالب فروشگاه‌های زعفران سحرخیز ادامه داشته است.

در سال ۱۳۸۴ فاز یک مجتمع کشاورزی تولیدی زعفران سحرخیز واقع در شهرک صنعتی توس افتتاح شد که به موفقیت رسیدن این مرحله، منجر به توسعه فاز دوم در سال ۱۳۸۶ و افتتاح شعبه فروش تهران شد.

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 11593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha