الزام وزیر صمت درمورد تعیین قیمت پایه شمش فولادی در بورس

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس بر اساس ۷۰ درصد قیمت کشورهای همسود( CIS یا مشترک‌المنافع) باید اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، «علیرضا رزم حسینی» در نشست قرارگاه تولید که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد، افزود: این قیمت پایه طی نامه‌ای به بورس باید ابلاغ و اعلام شود.

پیش از این انجمن نوردکاران فولادی ایران اعلام کرده بود هنگامی که ایران میزان تولید فولادش بیش از کشورهای همسود( CIS یا مشترک المنافع)  است، چه دلیلی دارد که در نرخ گذاری آنها را مبنا قرار دهیم.  

وزیر صنعت افزود: امروز ایران در جنگ اقتصادی تمام عیاری قرار دارد و تصمیم ها برای عبور از این شرایط جنگی باید سریع، قاطعانه و بر اساس مقتضیات زمانی گرفته شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای کامل شیوه ‌نامه عرضه محصولات فولادی در بورس از تمامی دستگاه‌های مرتبط و نظارتی خواست که در این حوزه اقدام‌های لازم را با تعامل و هم افزایی انجام دهند.

رزم‌حسینی همچنین از دستگاه‌های نظارتی و بازرسان وزارت صنعت خواست تا بازرسی از انبارها را برای جلوگیری از احتکار شمش، میلگرد و دیگر تولیدات فولادی را در دستور کار قرار دهند و با مشاهده هرگونه تخلف اقدام های لازم را به عمل آورند. ‌

هشت ماهه امسال میزان تولید شمش فولادی افزون بر ۱۹میلیون و ۱۶۶.۹ هزار تن ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۸.۴ درصدی یافت.

همچنین تولیدات فولادی نیز در مدت یاد شده به رقم ۱۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تن رسید که نسبت به هشت ماهه پارسال(منتهی به آبان) افزایش ۹.۴ درصدی را نشان می دهد.   

۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 11586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha