بورس سراسر قرمز / ادامه روند صعودی نمادهای دارویی

شروع معاملات این هفته بازار سهام با روند نزولی نمادهای شاخص‌ساز همراه است و همین موضوع باعث افت ۲/۳ درصدی شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی معاملات شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در جریان معاملات دو هفته گذشته نمادهای شاخص‌ساز روندی نزولی داشتند و پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات این هفته و هفته آینده بازار سهام به این نمادها توجه بیشتری داشته باشد، اما شروع معاملات این هفته از بازار سهام با عرضه زیاد در این نمادها همراه شد و شاخص کل با افت ۲/۳ درصدی به یک میلیون و ۳۶۴ هزار واحد رسید.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه محدوده یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد را در شاخص کل محدوده مهمی می‌داند و عقیده دارد اگر شاخص کل بازار سهام زیر این محدوده تثبیت شود روند شاخص کل نزولی خواهد بود. اما از طرفی برخی کارشناسان عقیده دارند روند نزولی بازار سهام از این بیشتر منطقی نیست و ادامه نخواهد داشت.

از طرفی عباس‌علی حقانی‌نسب، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد بورس این هفته متاثر از تنش‌های سیاسی ایجاد شده کمی دست به عصا حرکت خواهد کرد

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی دارد ولی نمادهای دارویی در رنج مثبت حرکت می‌کنند.

همچنین پیش‌بینی می‌شد معاملات امروز بازار سهام متعاد باشد و در مرحله پیش‌گشایش نیز نمادهایی مانند شستا تقاضای خوبی داشتند اما با شروع معاملات عرضه در نمادهای شاخص‌ساز و کوچک باعث روند نزولی بورس شد.

نمادهایی مانند فولاد، فملی، شستا، کگل و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

افزایش قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت دلار، بررسی لایحه FATF و … سیگنال‌های مثبتی هستند که بازار سهام واکنشی نسبت به این سیگنال‌ها نشان نداده و احتمال می‌رود این متغیرها در آینده بر روند صعودی بازار سهام تاثیرگذار باشند.

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 11546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha