مصرف گاز از نقطه هشدار هم گذشت

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر میزان مصرف بخش خانگی و تجاری به ۵۸۱ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه محمد عسگری با تاکید به اینکه برای تامین این میزان گاز زحمت زیادی کشیده می شود و به نظر می رسد که اکنون میزان مصرف گاز نقطه هشدار را نیز رد کرده است، اظهار کرد: در این شرایط مشترکان باید به مدیریت مصرف توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به تخصیص گاز به بخش نیروگاه و صنایع، گفت بر اساس میزان گاز موجود توافقاتی با نیروگاه ها و صنایع برای تخصیص گاز صورت گرفته و پس از گذر از شرایط سرما که حدود یک ماه دیگر طول می کشد شرایط به روال سابق بازمیگردد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه باتوجه به اینکه الویت اول تامین گاز بخش خانگی و تجاری هستند، گفت: هدف ما این است که در صنایع و نیروگاه‌ها نیز قطعی گاز نداشته باشیم تا مجبور شوند به سوخت دوم مراجعه کنند اما اگر مصارف خانگی و تجاری کنترل‌نشده افزایش یابد چاره‌ای جز استفاده از سوخت دوم نیست.

عسگری با بیان اینکه  نیروگاهای اطراف تهران گاز و یا نفت وگاز مصرف می‌کنند و هنوز سوخت مازوت در این نیروگاه ها مورد استفاده قرار نگرفته است، تاکید کرد: اکنون فرآورده ارسالی به صنایع و نیروگاه‌ها در نزدیکی شهرهای بزرگ یورو ۴ و با کیفیت بالا است و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی از مردم خواست که نسبت به مصرف گاز هوشیار تر باشند و از مصارف غیر ضروری بپرهیزند تا بتوان شرایط پیش رو را بدون مشکل پشت سر گذاشت چراکه تنها با مدیریت مصرف در بخش خانگی می توان از این چالش عبور کرد.

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 11543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha