وزیر صمت: تولید خودرو در نیمه دوم امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیر صعودی تولید خودرو در ماه های اخیر اعلام کرد: افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را در شش ماهه دوم در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ علیرضا رزم حسینی جمعه شب در دیدار با امام جمعه تبریز افزود: به دنبال شکستن گام به گام انحصار خودروها برای ایجاد بازار رقابتی هستیم تا مصرف کنندگان خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه اکتشافات معدنی هن باید کارهای بیشتری انجام بشود و پهنه‌ های امیدبخش معدنی در حوزه فلزات سنگین و مس در آذربایجان شرقی وجود دارد که توسعه اکتشافات آنها در دستور کار است.

وی به اجرایی شدن پروژه نفیلین سینیت سراب نیز اشاره و بر انجام اقدامات لازم برای تکمیل و نهایی شدن آن تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عرضه و فراوانی کالا در دستور کار وزارت صمت است، گفت: ثبات نسبی نیز به وجود آمده است و با ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت و تسریع در ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات این روند تسریع شده است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم حذف قوانین زائد اداری ادامه داد: باید قوانین دست و پاگیر برداشته شود تا مدیران کشور ریسک پذیر باشند.

رزم حسینی، همدلی و هم افزایی میان مردم و مسئولان را رمز موفقیت استان آذربایجان شرقی دانست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریر هم در این دیدار، مشکلات گمرکی را یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و چالش‌های فعلی بخش صنعت دانست و گفت: امیدواریم با توجه به انباشت دراز مدت برخی مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان در گمرکات کشور، هماهنگی هرچه بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت به چنین مشکلاتی پایان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به سابقه درخشان آذربایجان شرقی در حوزه تولید و صنعت اضافه کرد: ماشین سازی از جمله کارخانجاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد و با توجه به واگذاری این مجموعه از صندوق بازنشستگی به وزارت صمت، هرچه سریع‌تر هیات مدیره این مجموعه نیز انتخاب و معرفی شود.

وی معدن مس سونگون را امتیاز و نعمتی بسیار باارزش برای استان دانست و گفت: انتظار داریم با تدبیر وزارت صمت تمامی فرآیندهای مربوط به فرآوری مس همچون ذوب با راه‌اندازی کارخانه ذوب و سایر بخش‌های مورد نیاز در صنایع پایین دستی در همین استان ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: در زمان وزارت آقای رحمانی، پیگیری‌های خوبی در این زمینه وجود داشت که امیدواریم در دوره مدیریت جدید وزارتخانه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از گرانی خودرو گفت: کیفیت برخی از خودروهای داخلی در شان مردم ایران اسلامی نیست و باید وزارت صمت با سوءاستفاده‌ کنندگان بازار خودرو و بازارهای سیاه این بخش به شدت برخورد کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در فعال‌سازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی ورشکسته و یا در آستانه ورشکستگی نیز قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به وحدت و همدلی موجود در بین تمامی دستگاه‌های دولتی آذربایجان شرقی و قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های ارزشمند اتاق بازرگانی، خواستار توجه جدی وزارت صمت به تسریع در تکمیل پروژه‌های با اهمیت استان همچون نفلین سینیت سراب شد.

وزیر صمت برای انجام سفر کاری ۲ روز عصر امروز وارد تبریز شد.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲روزه به منظور بهره برداری از چند طرح صنعتی و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی عصر امروز وارد تبریز شد.

۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 11536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha