تاثیر مثبت گزارش های ۹ ماهه بر کلیت بازار

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس، گزارش های ۹ ماهه شرکت ها در سال ۹۹ را مثبت ارزیابی و بر اهمیت نقش آن در تصمیم گیری های آتی سرمایه گذاران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ ابوالفضل شهرآبادی گفت: یکی از مسایلی که ما در چند هفته آینده منتظر آن هستیم و برای فعالان بازار حائز اهمیت بالایی است، گزارش های ۹ ماهه سال ۹۹ شرکت است و طبیعتا سرمایه گذاران منتظرند تا بر اساس این گزارش ها و عملکردی که شرکت ها از خود نشان داده اند، برای ادامه سال تصمیم گیری کنند.

وی افزود: با توجه به اخباری که وجود دارد، فلزات اساسی و پتروشیمی ها در ماه های گذشته عمکرد خوبی از خود نشان دادند؛ به خصوص در آذرماه اخبار خوبی از اینها منتشر شده و  فکر می کنم در گزارش های ۹ ماهه شاهد رویدادهای مثبت و اثرگذاری بر این صنایع و کلیت بازار باشیم.

شهرآبادی در ادامه با اشاره به احتمال بازگشت امریکایی ها به مذاکرات برجامی و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: برجام یکی از رخدادهای مهم پیش رو است و انتظار می رود که اگر مذاکرات مسیر مثبتی در پیش بگیرد، در میان صنایعی که در این وضعیت می توانند تاثیر بیشتری بگیرند و  به عنوان پیشرو  مطرح شوند، بانکی ها جزو  اولین ها باشند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: خودرویی ها صنعت بعدی خواهند بود و پتروشیمی ها با یک تاخیر زمانی کوتاه به عنوان پیشرو مطرح خواهند شد.

وی همچنین در ادامه به نقش بازارگردانان در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که ما در ماه های گذشته شاهد ظهور و پیدایش آن بودیم، پدیده بازارگردانی بوده که معتقدم یکی از رخدادهای خوب و مثبت بازار است.

شهرآبادی افزود: بازارگردان ها همچنین تضمین کننده نقدشوندگی  - که از مهمترین ویژگی های بازار سرمایه و بورس ها است - هستند  و به نوعی سهولت ورود و خروج سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران حقیقی را تضمین می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر حمایت های خوبی در زمینه تدارک منابع مالی بازارگردانان اتخاذ شود، فکر می کنم این پدیده اثرگذاری مثبت و بهتر خود را در آینده نزدیک، بیش از پیش  به بازار نشان می دهد و بازار سرمایه از فواید آن به خوبی بهره مند خواهد شد.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 11510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha