افزایش قیمت محصولات شوینده غیرقانونی است

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: افزایش قیمت محصولات شوینده غیرقانونی است و با هرگونه تخلفی برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ «عباس قبادی» در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: تولیدکنندگان مواد شوینده اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و در صورت مشاهده افزایش قیمت برخوردهای قانونی و تعزیراتی لازم انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: فردا جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده در ارتباط با افزایش نداشتن قیمت محصولاتشان تاکید خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار اضافه کرد: قیمت محصولات شوینده در آبان ماه با بررسی‌های انجام شده و بنابر تقاضای تولیدکنندگان، ۴۰ درصد رشد داشت، اما هیچ گونه افزایش قیمتی در حال حاضر ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت خلاف قانون است.

قبادی تصریح کرد: چنانچه در شرایطی تغییر نرخ ارز یا افزایش عوامل تولید، به افزایش قیمت نیاز باشد، ستاد تنظیم بازار بررسی لازم را انجام و ابلاغ خواهد کرد که تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

نیمه نخست امسال ۸۵۸ هزار و ۹۵۷ فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت‌دار توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۳۸ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده شد.
همچنین در این مدت بیش از ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزام های سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام کرده است.
هفته‌های پیشین، پنج قلم کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار،  بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.
نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال ‌شد.

۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 11499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha