پیش بینی قیمت انس طلا در سال ۲۰۲۱

انس در سال ۲۰۲۱ به واسطه رفتار بانک‌های مرکزی دنیا می‌تواند حتی روند صعودی نیز داشته باشد از اینرو در سال جدید میلادی قیمت ۱۹۳۰ دلار می‌تواند سکوی ‍‍‍‍‍‍‍پرواز مجدد قیمت انس باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ علی حیدری کارشناس اقتصادی در تحلیل بازار طلا نوشت:

داستان انس در سال ۲۰۲۰

طلا در سال ۲۰۲۰ به لطف ویرورس کرونا و سیاست‌های انبساطی دولت‌ها به بیش از ۲ هزار دلار رسید بانک مرکزی (رزوبانک) ایالات متحده همزمان با کاهش نرخ بهره شروع به پرداخت وام‌های ضروری کرد. بانک مرکزی اروپا بسته‌های پولی حمایتی خود را تا ماه مارچ ۲۰۲۲ تصویب کرد و بانک مرکزی انگلستان همسو با کاهش نرخ بهره کمک‌های مالی خود را تا دو برابر افزایش داد. هر چند بانک‌های مرکزی از اقتصاد کشور خودشان حمایت‌های لازم راداشتند، اما گسترش سریع ویروس کرونا و نگرانی از اثرات زیانبار اقتصادی آن دورنمای اقتصادی مناسبی ایجاد نکرده بود به همین خاطر سرمایه گذاران بین الملل عمده با خرید انس از دارایی خود محافظت کردند. در ۹ نوامبر دو شرکت فایزر (Pfizer) و بایونتک (BioNTech) از واکس کرونای مشترک خود با ۹۰ درصد اثربخشی خبر دادند و یک هفته بعد مودرنا (Moderna) از اثربخشی ۹۴.۵ درصدی واکسنش رونمایی کرد. این اخبار خوش سبب ریزش قیمت انس تا ۱۷۶۴ دلار شد.

چشم انداز اونس طلا از نظر فاندامنتال:

بانک‌های مرکزی اقتصادهای قوی در سال ۲۰۲۰ میلادی در حد توان و بیشتر از اقتصاد حمایت کردند و با وجود تداوم بحران کرونا در جهان احتمال اجرای سیاست‌های انبساطی بیشتر است از اینرو با وجود تمام خوش بینی‌ها این فلز زرد مورد حمایت سرمایه گذاران خواهد بود و ادامه روند صعودی دور از انتظار نیست. با در نظرگرفتن آخرین جلسه فدرال رزو ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ از صحبت‌های جرمی پاول (Jerome Powell) رپیس فدرال رزو می‌توان این برداشت را داشت که؛ درصورت تداوم کاهش نرخ اشتغال در جلسه بعدی فدرال رزو امریکا یعنی اواسط ماه مارچ شاهد سیاست خرید اوراق قرضه و کاهش ارزش دلار امریکا خواهیم بود از اینرو رشد انس محتمل است.

چشم انداز انس از نظر تکنیکال

با فرض صعودی بودن انس در سال ۲۰۲۱ قیمت ۱۷۰۰ و سپس ۱۷۶۰ دلار نقاط حمایتی مهمی محسوب می‌شوند و اعداد ۱۹۰۰ از نظر روانشناسی سپس ۱۹۳۰ دلار و هدف قیمتی ۲ هزار دلار و ۲۰۷۴ دلار مقاومت‌های ارزشمندی برای انس خواهند بود حتی دستیابی به قیمت ۲ هزار دلار در اواسط سال ۲۰۲۱ نیز با احتمال قوی همراه است.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 11472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha