دستورالعمل ثبت شناسه، اخذ و نصب شناسه مواد شیمیایی ابلاغ شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛  علیرضا رزم حسینی در در ابلاغیه‌ای دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ و براساس آن تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت در سامانه جامع تجارت شدند.  

در این ابلاغیه با توجه به تکالیف آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد تهیه و تدوین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا صادر شده است.

این دستورالعمل برای تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان از زمان ابلاغ و مطابق با جدول زمانبندی مشخص شده لازم الاجرا خواهد بود.

ارائه ساختار شناسه کالا، ارائه راهکار ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا و تعریف فرآیند اجرایی و تعیین اولویت ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل است.

بر اساس این دستورالعمل تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای این دسته از کالاهای خود هستند.

متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل ابتدا جهت ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت مراجعه نموده و پس از آن اقدام به مقدار دهی فیلدهای توصیفی و اخذ شناسه کالا نمایند.

الزام ثبت شناسنامه و اخذ شناسه برای سایر کالاهای مشمول بر اساس زمان‌بندی، متعاقباً اعلام می‌شود.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 11470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha