ونزوئلا بدهی را با آهن قراضه می‌پردازد

دولت ونزوئلا برای بهره برداری از ظرفیت تولید نفت ایالت موناگاس برای تولید بنزین و دیزل، قصد دارد از زیرساخت انرژی کشورش استفاده کرده و به به پیمانکاران به جای پول، قطعات قراضه تاسیسات نفتی عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دولت ونزوئلا برای بهره برداری از ظرفیت تولید نفت ایالت موناگاس برای تولید بنزین و دیزل، قصد دارد از زیرساخت انرژی کشورش استفاده کرده و به به پیمانکاران به جای پول، قطعات قراضه تاسیسات نفتی عرضه کند.

برخلاف نفت منطقه اورینوکو، نفت تولید شده در موناگاس سبک بوده و پالایش آن برای تولید سوخت در پالایشگاههای فرسوده ونزوئلا راحت تر است. همچنین موناگاس تنها منطقه ای است که تولید در آن نیازمند کمک شرکای این کشور نیست.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: بنابراین با توجه به اقدامات بیشتر آمریکا برای محدود کردن واردات سوخت به ونزوئلا، شرکت نفتی دولتی PDVSA پیشنهاد کرده برای تعمیرات عمده در تاسیسات موناگاس آهن قراضه و قطعات تاسیسات نفتی بدون استفاده را به پیمانکاران عرضه کند.

این اقدام بدنبال تلاش ناموفق در فاینانس ۸۰۰ میلیون دلار از تامین کنندگان که با نفت و سوخت قابل پرداخت بود، صورت می گیرد. شرکت PDVSA همچنان نفت و سوخت را برای پرداخت پیشنهاد می کند اما تحریمها چنین مبادلاتی را پیچیده کرده اند و تصمیمی گرفته نشده است.

چشم انداز وخامت کمبود سوخت و تشدید تحریمهای آمریکا و نارضایتی داخلی، شرکت PDVSA را واداشته است به دنبال احیای شبکه پالایشی باشد که به دلیل سالها سوءمدیریت و چپاول از سوی گروههای تبهکار فلج شده است. افزایش تولید و پالایش نفت سبک از موناگاس بهترین گزینه این کشور برای تامین بخشی از نیاز داخلی به سوخت است.

به گفته یکی از منابع آگاه، این شرکت برچیدن بخشی از تاسیسات برای فروش قراضه را آغاز کرده است.

اگر تحریمهای بیشتر آمریکا مانع تهاتر بنزین و دیزل میان ونزوئلا و چند مشتری معدود این کشور در اروپا و آسیا شود، تولید از موناگاس برای دولت ونزوئلا اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. ونزوئلا اکنون برای واردات بنزین به چند بازرگان متکی است که تحریمها را دور می زنند.

دولت ترامپ با هدف سرنگونی حکومت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به تدریج تحریمها علیه صنعت نفت ونزوئلا را تشدید کرده است. هر گونه موفقیت در احیای یا تثبیت میادین و پالایشگاههای نفتی به مادورو اهرم بیشتری برای حفظ قدرت می بخشد.

تولید موناگاس از یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۰۸ به ۱۱۴ هزار بشکه در روز در پایان اوت کاهش پیدا کرده است و حدود یک سوم از تولید این کشور را تشکیل می دهد. در حالی که شرکای چینی و روسیه به استخراج نفت در منطقه اورینوکو کمک می کنند، استخراج نفت در موناگاس راحت بوده و شرکت PDVSA هرگز از شرکتهای خارجی کمک نخواسته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحریمها ونزوئلا را ناچار کرده است در فروش یا تهاتر نفت خود تخفیفهایی بالایی عرضه کند. دیوس دادو کابیو، نایب رییس حزب حاکم اظهار کرده که ونزوئلا از اواخر سال ۲۰۱۹ پول نقد بابت نفت دریافت نکرده است.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 1147
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha