کم کاری سازمان بورس و تخلفات مکرر در معاملات/ کارشناسان ضعیف به بازار آسیب می زنند

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ابطال و تعلیق برخی نمادها در بازار روز گذشته، گفت: بدنه کارشناسی سازمان بورس ضعیف است و به همین دلیل زمانی جلوی این اتفاقات گرفته می‌شود که اتفاقات بدی افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛  روز گذشته با اعلام ناظر بازار، معاملات دو نماد ابطال، سه نماد تعلیق و یک نماد نیز متوقف شد تا بازار با یک حرکت جالبی مواجه شود.

جای تحمل دارد که چرا به یکباره ۶ نماد از سوی ناظر با ایراد مواجه می‌شود و چه اتفاقی در بازار صورت گرفته که اینگونه تخلفات در بازار صورت می‌گیرد و چرا سازمان بورس از گذشته به فکر جلوگیری از این اتفاق نبوده است.

هومن عمیدی در این باره اظهار کرد: این مسئله به امروز بر نمی‌گردد، این معضلی است که بارها کارشناسان درباره آن صحبت کردند و به متولیان بازار گفته شد جلوی سهم‌هایی که پروژه محور در حال معامله شدن هستند را بگیرند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: سهم‌های پروژه محور سهم‌هایی هستند که عده‌ای تمام سهام شناور سهمی را خریداری می‌کنند تا سهامدار دیگری باقی نماند و پس از آن صف می‌زنند قیمت را بالا می‌آورند و قیمت مدنظر آن‌ها به عنوان ارزندگی سهم در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: این نوع سهم‌ها و پروژه‌ها که این گونه در حال معامله شدن هستند خیلی زودتر از این سازمان بورس باید نسبت به آن‌ها اقدام می‌کرد.

عمیدی با بیان اینکه سازمان بورس باید برای سهم‌هایی که مدل پروژه در حال معامله هستند کارشناس‌های ویژه تری قرار دهد تا بررسی کنند، بیان کرد: همگام با رشد بازار، بدنه کارشناسی و تکنیکال فنی سازمان هم باید رشد کند و با استفاده از کارشناسان خبره در بازار سهم‌هایی که اینگونه پروژه‌ای در حال معامله هستند را شناسایی و سازمان را نسبت به اینگونه معاملات هوشیار کنند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سازمان بورس هیچ توجه ای به این موضوع نداشته است در حالی که در گذشته درباره این موضوع خیلی محکم‌تر برخورد می‌شد.

وی تصریح کرد: چرا سهام یک دامپروری کوچک باید ۶ هزار میلیارد تومان باشد و سهام یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد و کسی هم اصلا توجهی به این موضوع ندارد.

عمیدی خاطرنشان کرد: زمانی که کارشناسان سازمان بورس نسبت‌ها را حفظ نیستند و حتی ریس سرچ نمی‌کنند که بدانند ارزش بازار مارکتینگ مجموعه‌ها چه نسبت‌هایی دارند نباید انتظار داشت که بازار دچار این آسیب نشود.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بدنه کارشناسی سازمان بورس ضعیف است و به همین دلیل زمانی جلوی این اتفاقات گرفته می‌شود که اتفاقات بدی افتاده است.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 11468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha