سیگنال مثبت شرکت‌ها برای آینده بورس

در حالی شاهد تغییر استراتژی سهامداران بورس تهران در فضای معاملاتی هستیم که بررسی گزارش‌های ۹ماهه منتشر شده نشان از وضعیت رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رادار اقتصاد؛ در حالی شاهد تغییر استراتژی سهامداران بورس تهران در فضای معاملاتی هستیم که بررسی گزارش‌های ۹ماهه منتشر شده نشان از وضعیت رو به بهبود عملکرد شرکت‌ها دارد. هر چند طی وقت اخیر عمدتا صنایع کوچک و متوسط مورد اقبال بورس‌بازان قرار گرفتند اما بررسی صورت‌های مالی بزرگان بورس نیز از پتانسیل رو به رشد این دست از شرکت‌ها حکایت دارد.

در گروه فلزات اساسی شرکت فولاد مبارکه در حوزه فروش محصولات از رشد ۱۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و در ماه گذشته توانست ۸/ ۷ هزار میلیارد تومان از محصولات را به فروش برساند. در واقع فولاد توانست بیشترین درآمد ماهانه را از زمان تاسیس تاکنون به دست آورد.

این شرکت طی ۹ ماه سال جاری ۴/ ۴۹ هزار میلیارد تومان درآمد فروش داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. نگاهی به مجموع فروش محصولات نشان می‌دهد که در ماه قبل ۶۰۹ هزارتن فروش انجام شده است که از باب ریالی درآمد فروش در آذر ماه نسبت به آبان ماه رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در گروه خودرو و ساخت قطعات شرکت سایپا با ارائه آمار تولید و فروش محصولات خود طی یک ماه گذشته نشان داد که با سرمایه ۵/ ۱۹ هزار میلیارد تومانی ۳/ ۱ هزار میلیارد تومان در آمد محقق کرده است.

این در حالی است که خساپا در عملکرد ۹ ماهه ۴/ ۹ هزار میلیارد تومان درآمد محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از کاهش ۱۲ درصدی حکایت دارد. در گروه استخراج کانه‌های فلزی شرکت چادرملو توانست در گزارش ارائه عملکرد ۹ ماهه ۲/ ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 11452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha