رکورد انتقال گاز در کشور شکست

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از ثبت رکوردی تازه در تاریخ انتقال گاز کشور خبر داد و اعلام کرد که این مقدار به بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، «مهدی جمشیدی‌دانا» در بازدید از تاسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اردبیل گفت: برای نخستین‌بار با انتقال روزانه بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز، مقدار انتقال گاز شیرین ایران رکود زد که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز سال ۹۸،  افزایش سه درصدی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده در ۸۶ تاسیسات تقویت فشار و بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی که سه برابر طول قطر کره زمین است، ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال، ۱۶۳ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شده است که در این بخش نیز شاهد افزایش چهار درصدی نسبت به پارسال بودیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، در ادامه به تمهیدهای زمستانی با وجود محدودیت‌ها و شرایط خاص بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: بیش از هشت هزار و ۳۰۰ کیلومتر پیگرانی هوشمند در مراحل مختلف، سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگرانی تمییزکننده،  ۲۹ هزار و ۲۱۸ کیلومتر نشت‌یابی خطوط لوله و ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع تعویض پوشش خط لوله، از جمله اقدام‌های مهم در این زمان بوده است.

جمشیدی‌دانا درباره مقدار ذخیره‌سازی گاز کشور، گفت: مخازن ذخیره‌سازی در فصل سرما و در زمان مصارف حداکثری به پایداری شبکه انتقال گاز کمک می‌کند که در هشت ماهه امسال شاهد افزایش ۱۷ درصدی مقدار تزریق گاز به مخزن سراجه و افزایش ۲۶ درصدی ذخیره گاز به مخزن شوریجه بودیم.

وی از نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند سازمان یاد کرد و افزود: نزدیک به ۱۱ هزار نیروی متعهد و متخصص وظیفه نگهداری، تعمیرات و حفاظت خطوط لوله فشار قوی گاز را به‌عهده دارند که حدود یک‌هزار بهره‌بردار به صورت ۲۴ ساعته انتقال گاز را در تاسیسات و خطوط لوله پایش می‌کنند تا هیچ خللی در پایداری انتقال گاز به ویژه در فصل سرما بوجود نیاید.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان از همه مردم خواست تا با مصرف بهینه گاز طبیعی، این مجموعه را در تامین پایدار گاز به مبادی مصارف خانگی، تجاری و نیروگاهی یاری کنند.

به گزارش ایرنا، میزان مصرف گاز در هفته گذشته در کشور به دلیل کاهش دما با افزایش همراه شد. همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ‌ایرانی ها، ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز بیشتری سوزانده اند که بخشی از آن به دلیل افزایش تعداد مشترکان و مقداری نیز به دلیل شیوع کرونا و افزایش مصرف آب گرم در کشور بوده است.  

۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 11439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha