افزایش تقاضا در نمادهای پالایشی / عملکرد بهتر شاخص هم‌وزن

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهای کوچک و پالایشی همراه بود و شاخص کل بیش از نیم درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ شروع معاملات امروز با افزایش تقاضا در نمادهای کوچک همراه بود و شاخص کل بیش از نیم درصد رشد کرد، همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن حدود یک درصد رشد کرد و نشان از عملکرد بهتر سهم‌های کوچک نسبت به نمادهای بنیادین است. برخی از کارشناسان عقیده دارند در جریان معاملات هفته آینده بازار سهام دوباره به نمادهای بنیادین توجه می‌کند.

از طرفی به گفته حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام عقیده دارد به دلیل ابهامات دیپلماتیک و نوسان‌گیری بازارگردان‌ها بازار سهام به محلی برای نوسان‌گیری تبدیل شده و به همین دلیل سهم‌های کوچک بازار سهام مورد توجه سهامدارن قرار گرفته‌اند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی روند بهتری دارند و نمادی مانند شتران از تاثیرگذارارن مثبت بر شاخص کل است.

در جریان معاملات این هفته از بازار سهام روند معاملات متعادل بود و گرایشات مثبت به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز شاخص کل رنج مثبت پیدا کرد.

در بازار سهام نمادهای وپارس، شتران، وبملت و خودرو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد و فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر بازار سهام داشتند.

به دلیل اینکه نمادهای شاخص‌ساز مانند شستا و فولاد روند صعودی قوی ندارند شاخص کل رشد چندانی ندارد و به همین دلیل عملکرد شاخص‌ هم‌وزن بهتر از شاخص کل است.

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 11405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha