قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز تصویب بسته کمک مالی کرونایی در سنای آمریکا و شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته که شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا بازارها را بهم ریخت و سرمایه گذاران را متقاضی خرید دلار کرد، ۱.۳ درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۸ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۸۸۲ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: بالا رفتن انتظارات تورمی به دلیل بسته کمک مالی کرونایی آمریکا باعث بالا رفتن قیمت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم شده است. ابهامات پیرامون چشم انداز اقتصاد جهانی مانند وضعیت فعلی شیوع نوع جدیدید از ویروس کرونا احتمالا از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب لایحه کمک کرونایی ۹۰۰ میلیارد دلاری رای دادند. در مرحله بعدی این لایحه به سنا ارسال می شود و انتظار می رود تصویب شود.

در این بین، ارزش دلار قوی ماند و بازارهای سهام آسیایی تحت تاثیر شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که به قرنطینه رفتن بیش از ۱۶ میلیون شهروند انگلیسی را بدنبال داشت و باعث بسته شدن مرزهای کشورهای متعدد جهان به روی انگلیس شد، عقب نشینی کردند.

در بخش تکنیکال، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است به سطح ۱۸۶۲ دلار سقوط کند زیرا بهبود از سطح ۱۷۶۴ دلار کامل شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۶ دلار و ۴۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۰۰۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۱۸ دلار و ۱۳ سنت ایستاد.

۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 11378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha