۱۰۰ میلیون دلار برای واردات گوشت قرمز منجمد تخصیص یافت

قبادی، دبیر کارگروه تنظیم بازار گفت: پیش از این سالانه به طور متوسط ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات گوشت منجمد قرمز تخصیص می یافت، اما امسال برای واردات آن ۱۰۰ میلیون دلار تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ عباس قبادی روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه تنظیم بازار افزود: خوشبختانه کاهش واردات گوشت قرمز به کشور به علت افزایش تولید گوشت قرمز در کشور عملی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این به متوسط سالانه ۵۰ هزار تن کره وارد کشور می شد، گفت: با توجه به افزایش تولید این محصول لبنی در کشور هم اکنون واردات کره به کشور به ۵ هزار تن کاهش یافته است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار با اشاره به وضعیت توزیع مرغ در سطح کشور بیان کرد: در حال حاضر مرغ به اندازه کافی در کشور توزیع می شود و افزایش تولید مرغ سبب شده عرضه این محصول در بازار ثبات داشته باشد.

قبادی در خصوص وضعیت عرضه تخم مرغ در بازار اظهارداشت: در دو هفته گذشته عرضه تخم مرغ در بازار مشکلاتی داشت که امروز با بررسی دلایل آن در کار گروه تنظیم بازار تصمیماتی گرفته شد که انتظار داریم بزودی وضعیت عرضه تخم مرغ در بازار حالت عادی بگیرد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار یادآورشد: در خصوص قیمت جوجه یک روزه اختلافی وجود داشت که با بررسی آن مشکل آن را حل کردیم و مقرر شد جوجه یک روزه با قیمت مناسب به تولیدکنندگان و مرغداران عرضه شود تا شاهد ثبات قیمت جوجه یک روز در بازار باشیم.

قبادی در ادامه با اشاره به ثبات قیمت ها در بازار اظهارداشت: در گزارشی که نماینده بانک مرکزی ارائه داد سقف تخصیص ارز نیمایی به کمتر از یک ماه کاهش پیدا کرده و این نشان از عملکرد خوب بانک مرکزی در ثبات وضعیت قیمت ها در بازار است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار تصریح کرد: از بنادر کشور نیز خبر می رسد که خروج کالاهای وارداتی از بنادر تجاری کشور همچنان به صورت عادی ادامه دارد و با حمل کالا به مقاصد تعیین شده و توزیع آن در بازار به ثبات بیشتر قیمت ها منجر خواهد شد.

۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 11352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha