بهبود سود شرکت های پالایشی

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با کمرنگ تر شدن بیماری کرونا سود شرکت های پالایشی بهبود پیدا کرده است، گفت: اگر چشم انداز نرخ جهانی نفت در  یکی دو سال آینده مثبت باشد، حاشیه سود نیز همچنان مثبت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ مصطفی محبی افزود: در حال حاضر این انتظار وجود دارد که حاشیه سود تولید هر بشکه فراورده از نفت به بیش از ۶ درصد  افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: شرکت های پالایشگاهی دوره ای را گذراندند که بیماری کرونا در دنیا حاکم بود و تقاضا برای فراورده های نفتی به شدت کاهش یافت؛ از طرفی  از آنجا که در پی برقراری قرنطینه در کشورها حمل و نقل  دچار اختلال شد، تقاضا برای محصولاتی همچون سوخت جت و سوخت هواپیماهای مسافربری به شدت افت کرد.

محبی تاکید کرد:  افزایش حاشیه سود تولید هر بشکه فراورده از نفت نیازمند حمایت نهادهایی است که قیمت گذاری خوراک و بخشی از محصولات شرکت های پالایشی را انجام می دهند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت های پالایشی، خوراک را  با نرخ ارزان تری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دریافت می کنند، اما این قدم مثبت، کفایت بهبود عملکرد شرکت های پالایشی را نمی کند؛  چرا که این شرکت ها با گردش های مالی بسیار بالا فروشی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را رقم می زنند، اما سود خالص آنها بسیار ناچیز است. لذا این صنعت، مستحق حاشیه سود بسیار بالاتری است.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 11332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha