بازار بورس رشد منطقی پیدا می‌کند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تحلیل ما این است که بازار بالاخره رشد منطقی خود را پیدا خواهد کرد و توصیه بنده به همه سهامداران این است که صبور باشند و صبر در بازار بورس لازمه اصلی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار، محسن علیزاده در ارزیابی خود از روند کاهشی شاخص بورس در هفته‌های اخیر گفت: عوامل متعددی دست به دست هم داد تا شاهد کاهش شاخص بورس در هفته‌های اخیر باشیم.

وی تاکید کرد: عمده دلیلی که باعث روند کاهشی شاخص بورس شد این بود که سهامداران خرد ما بدون دانش کافی وارد بازار سرمایه شده بودند و شاید تصورشان بر این بود که می‌بایست در این بازار یک شبه ره صد ساله را طی کنند و به سود چند برابر برسند چرا که تحت تاثیر برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری قرار گرفته بودند که به آنها سیگنال‌های غلطی می‌دادند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به جو روانی ایجاد شده در پی ورود افراد به بورس تاکید کرد: این جو روانی به طور هرروزه باعث افزایش سهام برخی شرکت‌ها می شد و ما شاهد بودیم که قیمت معاملاتی و  سهامی برخی از شرکت‌ها با قیمت ذاتی آنها تفاوت زیادی دارد.

علیزاده اظهار داشت: به هر حال نیاز داشتیم این بازار یک رشد منطقی پیدا کند و ما نمی‌توانیم تنها در اوج خرید و فروش سهام شاهد این رشد منطقی باشیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما به عنوان مدافع حقوق مردم در تلاش هستیم تا بازار یک رشد منطقی و قابل قبولی را پیدا کند لذا لازم است تا مردم در زمینه حضور در بازار سرمایه صبوری اختیار کرده و سهام خود را به سرعت از بازار سرمایه خارج نکنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار داشت: اگر صف‌های فروش سهام با سهامداران خرد پر نشده بود ما با این کاهش شاخص رو به رو نمی شدیم لذا همان افرادی که بدون مطالعه وارد بورس شده بودند بدون مطالعه هم خارج شدند و گاها ضرر هم کردند.

وی تاکید کرد: تحلیل ما این است که بازار بالاخره رشد  منطقی خود را پیدا خواهد کرد و توصیه بنده به همه سهامداران این است که صبور باشند و صبر در بازار بورس لازمه اصلی است.

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 1132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha