برنامه‌ساز تلویزیون کم‌فروشی کند باید پاسخگو باشد/ ارزش وقت مخاطب

مجری باسابقه تلویزیون ضمن اشاره به ملاحظات تولید برنامه «مستقیم‌آبادی» در شرایط کرونایی، بر لزوم توجه برنامه‌سازان سیما به تولید محتوای سودمند تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  اقبال واحدی مجری باسابقه تلویزیون که این روزها با برنامه «مستقیم آبادی» به دل روستاها می‌رود و از کسب و کار در روستاها می‌گوید درباره اجرا و حضور در این باره به مهر گفت: همه برنامه‌هایی که من در تلویزیون اجرا می‌کنم علاقه و انتخاب خودم بوده است الان هم فکر می‌کنم روستاهای ما مظلوم واقع شده‌اند و اگر کسی بتواند برای ارتقای سطح اقتصادی، معیشتی روستا کار کند اهمیت دارد.

وی با اشاره به پیشینه این برنامه اظهار کرد: من «مستقیم آبادی» را از سال ۸۶ اجرا کرده‌ام که آن زمان در گروه جهاد تولید می‌شد و وقتی آن گروه حذف شد این برنامه هم متوقف شد و الان گروه اقتصاد در شبکه‌ها وجود دارد و من هم با این برنامه در این گروه بازگشته‌ام.

واحدی در واکنش به پیشینه‌ای که در اجرا دارد اما کمتر در برنامه‌های تلویزیونی دیده می‌شود پاسخ داد: همیشه همین بوده است عده‌ای کار می‌کنند تاریخ مصرف آن‌ها می‌گذرد و جوان‌ها می‌آیند. در عین حال سیستم رسانه برای جذب مخاطب و مشتری مجبور به نوآوری است و یکی از نوآوری‌ها این است که به جای اینکه برنامه‌ای بسازند که مخاطب جذب کند و مجری را هم بالا بکشد مجری‌ می‌آورند که برنامه را بالا ببرد و بیننده پیدا کند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که از هنرپیشه‌ها کمک می‌گیرند یعنی تهیه‌کننده خود را راحت می‌کند و سراغ بازیگری می‌رود که در سینما و تلویزیون زحمت کشیده است تا با استفاده از شهرت آن بازیگر، مشتری‌اش زیاد شود. البته این را بد نمی‌دانم اما در عین حال در همین فضای صنعتی و مالی باید متوجه مخاطب هم بود، برای او محتوای غنی تولید کرد و مخاطب را به صورت روحی و فرهنگی هم تقویت کرد و زمانی را که به او می‌فروشیم باید ارزشش را داشته باشد.

واحدی تصریح کرد: ما به معاد اعتقاد داریم و آنجا حتماً باید پاسخگو باشیم که چقدر برنامه‌هایمان برای مخاطب سودمند بوده است. به ویژه که اگر میلیون‌ها نفر پای برنامه‌ای بنشینند و بعد از یک ساعت صرفاً دو دقیقه بحث سودمند داشته باشد کم فروشی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره کسب و کار در روستاها عنوان کرد: اعتقادم این است که می‌شود به روستا رفت، پولدار شد، در رفاه زندگی کرد و مرفه بود و الان زوج‌هایی در روستاها هستند که با این رفاه زندگی می‌کنند.

واحدی که سفرهای مختلفی را برای اجرای برنامه‌اش به روستاها داشته است، گفت: قرار نیست وقتی از روستا حرف می‌زنیم یاد کاهگل بیفتیم الان هم می‌خواهیم بگوییم در عین اینکه ثروت در روستاها هست اما به درستی از آن استفاده شود و شبیه زندگی‌های آپارتمانی شهری نشود. زندگی در روستا می‌تواند آرام‌تر و حتی لذتبخش‌تر باشد؛ صبح با صدای جیک‌جیک پرنده و صدای گوسفند از خواب بیدار می‌شوید تا صدای بوق ماشین و زمان رسیدن به محل کار پنج دقیقه می‌شود تا اینکه بخواهید دو ساعت در ترافیک بمانید و علاوه بر اینها همان امکانات رفاهی و وسایل زندگی شهری را هم دارید.

وی با اشاره به اهداف این برنامه گفت: یکی از اهداف اصلی این برنامه با نشان دادن افراد موفق کاری و مالی در روستا تشویق جوانان برای انتخاب رشته‌هایی در رابطه با تولیدات روستایی است.

واحدی در پایان یادآور شد: امیدوارم ما هم در دوران کرونا عضو سربازان جبهه سلامت از حیث تولید برنامه برای پر کردن مفید وقت مردم باشیم. خوشبختانه در بیشتر روستاها وضعیت نارنجی است اما باز هم رعایت می‌کنیم.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 11310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha