گل‌محمدی: خدا پرسپولیس را دوست دارد/ به بازیکنان گفتم که یک کار ناتمام دارند/ کاریزمای سیدجلال مثل دایی و مهدوی‌کیا است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در زمان حضورم در پرسپولیس اولین جمله‌ای که بازیکنانم گفتم این بود که آنها یک کار ناتمام در این تیم دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از خبرگزاری تسنیم، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی درباره مسائل مختلف این باشگاه صحبت کرد. وی در بخشی از این مصاحبه درباره آغاز سرمربیگریش در تیم پرسپولیس اظهار داشت: همیشه داشتن آرزوهای بزرگ خودش ایجاد انگیزه می‌کند. همیشه یک مربی دوست دارد روی نیمکت تیم‌های بزرگ و روی نیمکت تیم ملی کشورش بنشیند و خودش را به‌عنوان یک لژیونر معرفی کند، حتی در اروپا. این‌ها اهداف بلند مدت است که رسیدن به آن نیاز به هدف و پشتکار دارد. خدا را شکر خودم روی نیمکت پرسپولیس نشستم و با تمام مشکلاتی که این تیم داشت، به فینال رسیدیم و خاطره خیلی خوبی همه ما از آن دوران داریم. هنوز هم در فضای مجازی این صحنه‌ها برای من تازگی دارد. این افتخار بزرگی برای من بود که تیم در فینال است. این هم میسر نمی‌شد به جز با حمایت هواداران. آنها کنار ما نبودند اما انرژی مثبت‌شان را حس می‌کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اولین جمله‌ای که به بازیکنان گفتم این بود که یک کار ناتمام در پرسپولیس دارند. شاید خیلی از بازیکنان آن زمان باورشان نمی‌شد این تیم به فینال برود. کاملاً حس می‌کردم شاید خیلی‌ها این را باور نداشته باشند اما هر روزی که می‌گذشت، من پیشرفت بازیکنان را می‌دیدم. در این چند ماهه هیچ وقت نشد بچه‌ها از سختی‌های تمرین حرف بزنند و گلایه کنند. حتی یک‌ بار هم نشد از تمرین کم بگذارند. بازیکنان ما روح بزرگی دارند و وقتی هم پیروز می‌شدیم انگیزه بیشتری به بازیکنان داده می‌شد، حتی در قطر هم همیشه می‌گفتم که یک کار ناتمام داریم و این به بازیکنان انگیزه می‌داد. ما با یک بازی تدارکاتی به شهر خودرو رفتیم که آن را هم باختیم  اما با تمام مشکلات به قطر رفتیم اما خودم از ته قلبم مطمئن بودم از گروه صعود می‌کنیم. بازی اول‌مان در قطر هم خیلی سخت بود. کمی ناهماهنگ بودیم اما یک بر صفر پیروز شدیم، همان یک نشانه‌هایی بود که خدا این تیم را دوست دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا زمان حضور در پرسپولیس به‌عنوان بازیکن سخت‌تر بود یا الآن که سرمربی این تیم است، بیان کرد: قطعا مربیگری سخت‌تر است اما خوبی آن این است که هیچوقت انگیزه آدم در مربیگری کم نمی‌شود. به خاطر هواداران این انگیزه وجود دارد و همیشه حس می‌کنم هواداران همیشه کنار ما هستند.

وی درباره حضور سید جلال حسینی و اینکه سبک بازی او چقدر نزدیک به گل‌محمدی است، تصریح کرد: من تا 36،37 سالگی فوتبال بازی کردم اما سید جلال الآن دو برابر من فوتبال بازی کرده است (با خنده). جلال حسینی یک خصوصیاتی دارد که من تا الان در هیچ فوتبالیست و کاپیتانی ندیده‌ام. کاریزمایی دارد که خیلی در تیم تأثیرگذار است و بچه‌ها قبولش دارند. هر حرکت او هم برای بازیکنان الگو است. از این نوع بازیکنان در فوتبال ما خیلی کم است. اگر بخواهم مثال بزنم علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا اینطور بودند. سید واقعا مهره خیلی مهمی برای ماست و بعضی موقع‌ها آدم حیفش می‌آید که یک روز فوتبال او تمام شود ولی واقعاً حسینی تأثیر خودش را در فوتبال ایران نشان داده است.

«آیا قهرمانی به‌عنوان سرمربی جذاب‌تر است یا بازیکن؟» سرمربی پرسپولیس در واکنش به این پرسسش عنوان کرد: قهرمانی همیشه جذاب است. چه به‌عنوان بازیکن  چه مربی شیرینی قهرمانی کم نمی شود اما وقتی مربی هستی و تیم قهرمان می شود، احساس مسئولیت بیشتری دارید. تا دلتان بخواهد برای تیم حاشیه می‌سازند. به نظرم وقتی به عنوان مربی قهرمان می‌شوید ارزشش بیشتر است.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 11308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha