تضاد منافع دلیل مخالفت با عرضه فولاد در بورس/ "بهین‌ یاب" نقطه تاریک سهمیه‌بندی!

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد با بیان اینکه بورس کالا جایگاه خوبی برای عرضه محصولات است، گفت: تضاد منافع دلیل مخالفت با عرضه فولاد در بورس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ حمیدرضا رستگارپور اظهار کرد: در کشور کمبود کالا نداریم و گرانی‌ها به دلیل سوءمدیریت بوده و باید برای تنظیم بازار مدیریت هوشمند و پیروی از قوانین به درستی اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به تورمی که فولادی‌ها یدک کشیدند و از سوی دیگر، با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه فولادسازان، شاهد نرخ‌های افسارگسیخته‌ای در بین محصولات فولادی بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته، حمایت‌های واقعی و به‌هنگام از تولید و توزیع در این حوزه بر اساس شرایط واقعی اقتصاد و البته بر اساس قوانین اعمال شده بر این کالاها، صورت نگرفت.

رستگارپور بیان کرد: دایره قیمت‌گذاری باید بر اساس نرخ سود بعلاوه نرخ تمام‌شده کاملا شفاف باشد و مشتریان آگاهی کامل را داشته باشند که این قیمت‌ها از سوی کدام انجمن‌ها یا دیگر مسئولان باید نهایی و تعیین می‌شود.   

وی خاطرنشان کرد: بورس کالا از جایگاه مناسب برای عرضه محصولات فولادی برخوردار بود و خود فولادی‌ها نیز می‌دانند اگر خارج از چارچوب بورس بخواهند عمل کنند، نمی‌توانند آزادانه در قیمت بازار مانور دهند و باید تمام محصولات خود را در بورس عرضه و خریداران هم از بورس خرید خود را انجام دهند البته بورس نیز باید سازوکار شفافی داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد تصریح کرد: فولادی‌ها خواستار عرضه بخشی از محصولات خود در بازار هستند که این نقطه تعارض و تضاد منافع است که در حال حاضر ایجاد شده است.

رستگارپور گفت: بسیاری از افرادی که در بازار توزیع کننده شدند به عنوان مصرف کننده، ورق‌های سهمیه‌ای را دریافت و در بازار آزاد با قیمت بالا می‌فروشند که نشان‌دهنده مسیر معیوب در این بین است.

وی اظهار کرد: اگر ایراد این مسیر گرفته شود و فروش محصول بر اساس عرضه و تقاضا واقعی و کشف قیمت واقعی باشد عرضه محصول در بورس کالا بسیار مفید است و توزیع کننده در فضای شفاف بهتر می‌تواند تصمیم بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فولاد تاکید کرد: اگر ایراداتی که از گذشته وجود داشته برطرف شود قطعا بورس می‌تواند مرجع خوب و مهمی باشد.

رستگارپور با اشاره به سایت بهین یاب تصریح کرد: بسیاری از افرادی که از طریق این سایت سهمیه دریافت می‌کنند آن را در بازار آزاد عرضه و به نوعی قیمت گذار کالا می‌شوند که باید این مسیر اصلاح شود.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 11293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha