یادآوری جدال ایران-کره در فینال لیگ قهرمانان آسیا/ AFC: پرسپولیس می‌خواهد اولین قهرمان ایرانی باشد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به اولین دیدار نمایندگان ایران و کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا که میان ذوب‌آهن و سئونگنام بود، اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و اولسان هیوندای نوشت: این دو تیم، دومین تیم‌هایی هستند که از کشورهای خود، در تاریخ این مسابقات از دو کشور با هم در فینال روبرو می شوند. از اولین مصاف آنها یعنی تقابل به یاد ماندنی میان سئونگنام ایلهوا و ذوب‌آهن یک دهه گذشته است.

ذوب‌آهن نسبت به سئونگنام سابقه کمتری در لیگ قهرمانان آسیا داشت و پیش از آن، یک دوره در مسابقات آسیایی حاضر بود. آنها پس از صدرنشینی در گروه B، پیروزی نزدیکی مقابل مس کرمان و پوهانگ استیلرز کسب کردند و سپس الهلال را در دیداری هیجان‌انگیز شکست دادند. بیش از 27 هزار هوادار در ورزشگاه ملی توکیو حضور داشتند تا این دیدار را که دومین فینال مسابقات به صورت تک‌بازی بود، از نزدیک ببینند.

لیگ قهرمانان آسیا , تیم فوتبال پرسپولیس , تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان ,

پیش از نیم ساعت از مسابقه گذشته بود که شاگردان شین تائه‌یونگ با گل اوگننووسکی پیش افتادند و این برتری هشت دقیقه بعد با گل چو بیونگ گوک دوبرابر شد. ذوب‌آهن هم بازی را از دست رفته ندید و کمتر از 15 دقیقه بعد، فاصله را کم کرد. پس از ضربه ایگور کاسترو و دفع ناقص جونگ سونگ‌ریونگ، محمدرضا خلعتبری با ضربه سر خود، توپ را به گل تبدیل کرد. این مسابقه به پایان خود نزدیک می‌شد که کیم چئول‌هو در دقیقه 83 کار را تمام کرد تا سئونگنام جام را در کره جنوبی نگه دارد.

پس از آن تیم‌های کره‌ای چهار بار دیگر یعنی در سال‌های 2011، 2012، 2013 و 2016 به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند و اولسان در سال 2012 و جئونبوک موتورز 2016 قهرمان شدند، اما تنها نماینده تیم‌های ایرانی در بالاترین مرحله تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا، پرسپولیس در سال 2018 بود. غول‌های تهرانی روز شنبه برای فینال لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردند تا عملکرد بهتری از ذوب‌آهن داشته باشند و نخستین تیم ایرانی قهرمان تاریخ لیگ قهرمانان آسیا باشند. اولسان هم امیدوار است دومین نبرد ایران - کره در فینال دقیقاً مانند دیدار 10 سال پیش باشد.

۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 11285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha