واکنش مثبت بورس به اخبار FATF

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا و روند صعودی شاخص کل همراه بود و خبر تمدید بررسی FATF و افزایش قیمت‌های جهانی تاثیر زیادی بر بورس گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛  در حالی که عرضه در پایان معاملات دیروز بازار سهام زیاد بود اما امروز شروع معاملات به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی و خبر تمدید بررسی لایحه FATF با روند صعودی همراه شد، همچنین شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز بازار سهام وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل دارد اما به نظر می‌رسد با ادامه روند معاملات تقاضا افزایش پیدا کند و شاخص کل رشد بیشتری داشته باشد.

بازار سهام به مقاومت محدوده ۱/۶ میلیون واحدی رسیده است و عرضه در این محدوده در کلیت بورس زیاد شده که باید منتظر متغیرهایی تاثیرگذار از جمله گزارش‌های ماهانه باشیم تا دوباره روند صعودی بازار سهام آغاز شود و شاخص کل این مقاومت را پشت سر بگذارد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت دارند و از تاثیرگذاران بر روند صعودی شاخص کل محسوب می‌شوند اما گروه فلزات اساسی با وجود افزایش قیمت فلزات جهانی روندی نزولی دارند و از تاثیرگذاران بر روند نزولی شاخص کل محسوب می‌شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها بورس این هفته روندی متعادل دارد و احتمالا صعود یا نزول چندانی در شاخص کل مشاهده نشود و همچنین عرضه و تقاضا به تعادلی نسبی رسیده‌اند اما افزایش قیمت‌های جهانی می‌تواند باعث ارزندگی بیشتر سهم‌ها و افزایش تقاضا در کلیت بورس شود.

از طرفی احتمالا تمدید بررسی لایحه FATF خبر بدی برای بازارهای موازی از جمله ارز محسوب می‌شود و می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روند شاخص کل بورس داشته باشد.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 11190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha