کشف ابَر بزرگراه‌های فضایی برای انجام سفرهای سریع

دانشمندان و ستاره شناسان طی تحقیقات خود ابَر بزرگراه‌هایی را کشف کردند که سفرهای فضایی را تسریع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، انجام سفرهای فضایی و رفتن به سیاره‌های دیگر بسیار زمان‌بر است و رسیدن به مکان‌های مختلف در فضا ممکن است سال‌ها به طول انجامد. با این وجود تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد ستاره‌شناسان موفق به شناسایی ابَر بزرگراه‌هایی در فضا شده‌اند که زمان تغییر مکان را به شدت کاهش می‌دهند. ستاره‌شناسان این بزرگ‌راه‌های فوق‌العاده را «اتوبان‌های آسمانی» نامگذاری کرده‌اند.

محققان این مسیرهای فضایی را حین بررسی تعداد مدارهای میلیون‌ها سیاره و ستاره کشف کردند. در طی این بررسی‌ها آن‌ها سیارکی را پیدا کردند که می‌تواند با استفاده از مسیری مشخص طی ۱۰ سال از سیاره مشتری به نپتون برسد. این شواهد نشان می‌دهد فضانوردان با قرار دادن سفینه‌ها در مسیر مشخص می‌توانند بسیار سریع‌تر از گذشته به مقصد خود در فضا برسند.

فواید کشف اتوبان‌های آسمانی برای دانشمندان و ستاره‌شناسان

فواید کشف اتوبان‌های آسمانی برای دانشمندان و ستاره‌شناسان

این کشف جدید همچنین به دانشمندان این امکان را می‌دهد پیش از شروع سفرهای فضایی تمامی مسیرها را شناسایی و سریع‌ترین نوع ممکن را انتخاب کنند تا بهره‌وری از ماموریت صورت گرفته افزایش یابد. در کنار این مسئله که دانشمندان و ستاره‌شناسان اکنون امید بیشتری به سفرهای فضایی انسان‌ها دارند، این افراد همچنین می‌توانند مدت زمان رسیدن اجسام فضایی به زمین را تشخیص دهند و از خطراتی که زمین را تهدید می‌کنند بیشتر مطلع باشند.

اکنون دانشمندان در حال توسعه تحقیقات خود هستند تا با استفاده از مسیرهای فضایی یا همان اتوبان‌های آسمانی ماهواره‌ها و سفینه‌های تحقیقاتی را سریع‌تر در محل مورد نظر قرار دهند. با توجه به اینکه یک سیارک می‌تواند در کمتر از ۱۰ سال از سیاره مشتری به نپتون برسد در نتیجه احتمال می‌رود سفر انسان به ماه و یا مریخ بسیار سریع‌تر صورت گیرد.

گفتنی است؛ دانشمندان نیاز دارند برای افزایش سرعت سفرهای فضایی در کنار انتخاب مسیر درست، قدرت موتورهای موشک‌های فضایی را هم ارتقا دهند.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 11159
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha