کارمندان نیروگاه برق مافیای قاچاق سوخت بودند / عجیب ترین سرقت در تاریخ سوخت ایران

باند سرقت 2 میلیون لیتر سوخت از نیروگاه برق در گلستان شناسایی و به دام افتادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  رکنا ، جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری متهمان حرفه ای و اعتراف آنان به سرقت ۲ میلیون لیتر گازوئیل به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از یک نیروگاه برق خبر داد.

به گزارش رکنا،  سرهنگ "فرزاد تاجره" اظهار داشت: به دنبال کسب خبری مبنی بر سرقت و قاچاق عمده سوخت توسط یک باند حرفه ای در نیروگاه برق "علی آباد کتول" رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات میدانی گسترده و استفاده از شگردهای خاص پلیسی، پی بردند که تعدادی از کارکنان نیروگاه، رانندگان تریلی و خریداران سوخت با تشکیل باندی، گازوئیل های ارسالی از شرکت نفت را که برای تولید برق باید استفاده می شد، با ترفندهایی از نیروگاه خارج و در محل های از قبل تعیین شده دپو می کردند.

انهدام باند سرقت 2 میلیون لیتر سوخت از نیروگاه برق

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: سپس متهمان در فرصتی مناسب سوخت های سرقتی را به برخی از شرکت های استان های همجوار و حاشیه تهران، با قیمت آزاد به فروش رسانده و از این طریق پول هنگفتی به دست آورده اند.
سرهنگ تاجره افزود: سرانجام با اشراف اطلاعاتی پلیس، متهمان شناسایی شدند که در اولین اقدام یکی از آنان حین خروج از نیروگاه دستگیر و از خودروی وی ۲۹ هزار لیتر گازوئیل کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران طی تحقیقات تکمیلی و اقدامات تخصصی موفق شدند، ۱۲ متهم دیگر این پرونده را طی چند عملیات غافلگیرانه در شهرستان های "کردکوی"، "گرگان" و "علی آبادکتول" دستگیر کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به توقیف ۵ دستگاه کامیون در این عملیات ها، اظهار داشت: متهمان در اعترافات خود اعلام کردند، سوخت های ارسالی از شرکت نفت را قبل از رسیدن به نیروگاه در مکانی تخلیه و سپس با همان تانکر خالی راهی نیروگاه می شدند و با هماهنگی شلنگ بند وانمود می کردند که در حال تخلیه سوخت هستند.

مافیای سوخت قاچاق در ایران به دام افتادند

سرهنگ تاجره گفت: در برخی موارد نیز متهمان تانکر سوخت را وارد نیروگاه کرده و پس از یک تخلیه صوری، گازوئیل ها را مجددا به مکانی دیگر منتقل و از آنجا به فروش می رساندند.
وی با بیان اینکه متهمان تاکنون به سرقت ۲ میلیون لیتر گازوئیل در بیش از ۶۰ مرحله اعتراف کرده اند، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار سوخت بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر مقابله بی امان پلیس با قانون شکنان، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعضای این باند بیش از ۲ سال فعالیت مجرمانه در این زمینه داشتند تحقیقات بیشتر از آنان ادامه دارد

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 11112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha