دبیرکل سازمان ملل در خصوص بدترین رکود ۸۰ سال گذشته هشدار داد

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد دنیا با بزرگترین رکود اقتصادی طی هشت دهه گذشته مواجه و خطر فقر شدید و قحطی افزایش یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشا تودی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد تاثیر اقتصادی و اجتماعی همه‌گیری ویروس کرونا بسیار عظیم بوده و همچنان رو به افزایش است. وی خواستار اتحاد و همکاری جهانی شد.

گوترش در یک ویدئو خطاب به کمیته جایزه صلح نوبل گفت:«ما با بزرگترین رکود اقتصادی طی هشت دهه گذشته مواجه هستیم. فقر شدید رو به افزایش است و خطر قحطی بیشتر شده است».

دبیرکل سازمان ملل از کشورها به خاطر شکست در برخورد مشترک با این بحران و همچنین رقابت برخی کشورها برای به دست آوردن تجهیزات ضروری انتقاد و تاکید کرد هیچ واکسنی نمی‌تواند خساراتی را که تا حالا به وجود آمده است، جبران کند.

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر اینکه همه‌گیری ویروس کرونا عملاً تمام مناطق زمین را تحت تاثیر قرار داده گفت:«تاثیر اجتماعی و اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا رو به افزایش است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق برای دسترسی به واکسن کرونا هم که به نفع همه مردم است بیفتد».

 طبق گفته گوترش، تاثیرات بین نسلی کرونا نتیجه آسیب پذیری‌ها، نابرابری‌ها و بی‌عدالتی های بلندمدت است.

 این مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد جامعه بین‌الملل باید بر نابرابری‌ها برپایه روابط قدرت جهانی تمرکز کند و اقداماتی در جهت رسیدن به یک دنیای جامع‌تر و عادلانه تر بردارد.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 11107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha