ترامپ: پیروز انتخابات من هستم

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضوع تقلب در انتخابات را پیش کشید و خود را پیروز انتخابات دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پی رد شکایت انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سوی دیوان عالی این کشور، وی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: من با قاطعیت در این انتخابات پیروز شدم، اما به خاطر داشته باشید، من تنها به آراء قانونی فکر می‌کنم نه همه آراء جعلی و تقلبی که به شکلی معجزه آسا در همه جا در جریان بود! چه افتضاحی!

وی در پیامی دیگر آورده است: یک فرماندار افتضاح در جورجیا یا آریزونا کیست؟ دو جمهوری خواهی که فقط نامشان جمهوری خواه است و علیه من و حزب جمهوری خواه سخت‌تر از هر دموکراتی جنگیدند. آن‌ها اجازه دادند آراء در ایالت‌هایی که من در آن‌ها پیروز شدم، به سرقت برود. هرگز فراموش نکنید و به آن‌ها رأی ندهید تا از سمتشان کنار زده شوند.

انتقادات رئیس جمهور آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر و شکست وی از جو بایدن نامزد حزب دموکرات در پروندهای که دادستان ایالت تگزاس مطرح کرده بود، دادگاه عالی را وارد حوزه‌ای کاملا جدید کرده است.

پایگاه اینترنتی آمریکایی شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت: دادگاه عالی پرونده‌ای را که ترامپ جمعه مطرح کرده بود رد کرد. این اتفاق سه روز قبل از آن روی داد که اعضای کالج انتخاباتی برای اعلام آرای خود به نفع بایدن به عنوان برنده انتخابات ماه نوامبر تشکیل جلسه می‌دهند. اعضای دادگاه عالی بدون هیچ مخالف جدی پیشنهاد ترامپ را رد کردند.

به این ترتیب، دادگاه عالی که ۶ نفر از آن‌ها را روسای جمهور جمهوریخواه منصوب کرده بودند و سه نفر منصوب ترامپ بودند خودشان را از الگوی جانبداری‌های حزبی کنار کشیده اند که از دادگاه عالی می‌خواستند از ادعاهای بی اساس تقلب گسترده رای دهندگان برای محروم کردن میلیون‌ها رای دهنده از رای خود استفاده کنند.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 11028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha