فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت به شرط رفع تحریم‌هاست!

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر نفت در نشست امروز اعلام کرد، ما به شرط رفع تحریم‌ها عدد ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را در نظر گرفته‌ایم و اگر شرایط بهتر شود مسلما این عدد محقق خواهد شد و در غیر این صورت اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: جلسه امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت برای بررسی درآمدهای نفتی بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار و وزیر گزارشی را از میزان فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ارائه کرد.

وی ادامه داد: براساس اعلام زنگنه مجموع تولید نفت و میعانات گازی ۴ میلیون و پانصد هزار بشکه در روز است که حدود ۲ میلیون و دویست هزار بشکه برای مصرف داخلی و ۲ میلیون و سیصد هزار بشکه هم برای صادرات پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: وزیر نفت در پاسخ به سوال نمایندگان درباره اینکه پیش‌بینی صادرات نفتی در سال آینده ۲.۵ برابر افزایش یافته و آیا این موضوع خوشبینانه در نظر گرفته نشده و امکان این حجم از صادرات امکان‌پذیر خواهد بود، اعلام کرد، ما به شرط رفع تحریم‌ها این عدد را در نظر گرفته‌ایم و اگر شرایط بهتر شود مسلما این عدد محقق خواهد شد و در غیر این صورت اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: وزیر نفت تاکید کرد، با این حجم از صادرات حدود ۲۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ تامین می‌شود که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. البته این در صورتی است که نرخ تسعیر ارز دولت برای تامین کالاهای اساسی ۱۱ هزار و پانصد تومان و نرخ تسعیر ارز برای شرکت‌های دولتی ۱۷ هزار تومان باشد.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: 11016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha