رشد حدود ۱۲ درصدی شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی در نیمه اول سال جاری

بر اساس آخرین گزارش اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور در سه ماهه دوم نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۱۱.۹ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: معاون اقتصادی این بانک با بیان اینکه با توجه به این که قریب به ۷۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت به کارگاه‌های بزرگ صنعتی (بالای ۱۰۰ نفر کارکن) اختصاص دارد گفت: رشد ۱۱.۹ درصدی تولید کارگاه‌های مزبور نویدبخش عملکرد مناسب رشد ارزش افزوده بخش صنعت در سه ماهه دوم سال جاری می‌باشد که قاعدتاً بر تقویت عملکرد رشد اقتصادی در تابستان امسال موثر خواهد بود.

پیمان قربانی همچنین افزود: رشد شاخص تولید کارگاه‌ بزرگ صنعتی در سه ماهه دوم سال جاری در کنار رشد سه ماهه اول سال، موجب رشد ۶.۸ درصدی شاخص تولید در نیمه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به تولید نیمه اول سال ۱۳۹۸ شده است. علاوه بر این، بررسی عملکرد رشد شاخص مزبور بر حسب ۲۴ گروه اصلی (بر حسب کدهای ISIC دو رقمی) نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال جاری از ۲۴ گروه، ۲۱ گروه از رشد مثبت برخوردار بوده‌اند و تنها رشد سه گروه منفی بوده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این در شرایطی است که در سه ماهه اول سال جاری شاخص ۱۳ گروه و در سه ماهه دوم سال گذشته نیز شاخص تولید ۱۶ گروه با رشد منفی مواجه بوده است تصریح کرد: این امر موید بهبود شرایط و وضعیت تولیدات صنعتی و روند روبه تزاید انتشار آن در رشته‌های مختلف صنعتی در سه ماهه دوم سال جاری است.

وی افزود: با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری، خوشبختانه رشد قابل توجه شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی و همچنین گسترش آن در رشته‌ فعالیت‌های مختلف صنعتی، حاکی از این است که تبعات اقتصادی منفی ناشی از شیوع این بیماری در حوزه فعالیت‌های صنعتی بنحو مناسبی کنترل شده و فعالیت‌های صنعتی از روند مطلوبی برخوردار گردیده است.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: 11014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha