زیباترین رویداد نجومی جهان سال ۲۰۲۰ روز دوشنبه رخ می‌دهد

"کسوف کامل" که زیباترین رویداد نجومی سال ۲۰۲۰ در جهان است روز دوشنبه ۲۴ اذر رخ می‌دهد و ۲ دقیقه و ۹ ثانیه نیز طول می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو، تنها کسوف کاملِ خورشیدِ سال ۲۰۲۰ روز دوشنبه ۱۴ دسامبر برابر با روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه رخ می‌دهد؛ این واقعه آسمانی زمانی اتفاق می‌افتد که ماه خورشید را مسدود می‌کند و در مسیر کلی خود تاریکی موقتی را ایجاد کند.

این خورشید گرفتگی در مناطق جنوبی آمریکای جنوبی رخ خواهد داده و مردم در مناطقی خاصی از شیلی و آرژانتین در صورت روشن بودن هوا، قادر به مشاهده کسوف کامل هستند و ممکن است قایق‌ها یا کشتی‌هایی که در مناطقی از اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس قرار گرفته‌اند، با دیدن کسوف کامل از این منظره زیبا تصویربرداری کنند.

در خورشیدگرفتگی کلی (کسوف کامل) زمین، ماه و خورشید در یک راستا قرار می‌گیرند، در این حالت، کل قرص خورشید در پشت ماه پنهان می‌شود؛ سایه ماه فقط چند کیلومتر از سطح زمین را در بر می‌گیرد و به موازات حرکت ماه در مدار خود، یک مسیر طولانی منحنی شکل در روی زمین می‌پیماید و تنها کسانی می‌توانند گرفتگی خورشید را ببینند که در جایی از این مسیر باریک و طولانی واقع باشند.

کسوف کامل که اخترشناسان از تعبیر زیبای حفره تاریک آسمان برای نامیدن آن استفاده می‌کنند روز دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ رخ می‌دهد و بهترین مکان برای رویت زیباترین اتفاق نجومی سال ۲۰۲۰ بین مرز دو کشور آرژانتین و شیلی است و این کسوف ۲ دقیقه و ۹ ثانیه طول می‌کشد.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 11004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha