بومی‌سازی یک محصول تحریمی/ شیرهای دروازه‌ای خط انتقال نفت تولید شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین رونمایی از خط انتقال نفت خام در اراک، گفت: تولید محصولات تحریمی از اهداف مهم معاونت علمی و فناوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز خط تولید بومی شیرهای دروازه‌ای «ایران ساخت» که در خط انتقال نفت خام گوره به جاسک کاربرد دارد با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد. خط تولیدی که با مشارکت دو شرکت بزرگ و قدیمی ماشین‌سازی و شرکت گداختار اراک ایجاد شده است.
پروژه انتقال نفت خام از منطقه گوره به بندر جاسک به طول تقریبی یک هزار و 100 کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی است که برای انتقال روزانه 2 میلیون بشکه نفت خام استفاده می‌شود.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق در این آیین با اشاره به این‌که در سفر امروز، بیشتر زمان حضورمان به بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیانی گذشت، گفت: استان مرکزی جزء استان‌های فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: مثلا برای تولید شیرهای کاربردی در صنعت نفت، یک همکاری خوب میان یکی از شرکت‌های قدیمی به نام ماشین‌سازی اراک با یک شرکت خصوصی به نام گداختار شکل گرفته است. کاری که به ساخت یک محصول تحریمی منجر شد.

ستاری همچنین بیان کرد: خوشبختانه شاهد شکل‌گیری یک همکاری و هم‌افزایی میان دانش‌بنیان‌های نوپا با شرکت‌های بزرگ هستیم که باعث شده نوآوری و خلاقیت به شرکت‌های بزرگ قدیمی رخنه کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمان تحریم‌ها بسیار مهم است. تلاش دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این راستا است که با حمایت از بومی‌سازی محصولات، تحمل شرایط تحریمی را راحت‌تر و زیست‌بوم جدیدی در صنعت کشور ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به این‌که حمایت از جوانان با استعداد و دانشجویان در کشور ضروری است، تاکید کرد: باید با کمک این نیروی انسانی تلاش کنیم محصولات تحریمی را تولید و به صنایع مختلف تزریق کنیم.

ستاری همچنین گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که این شرکت‌ها بیش از 300 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرائی ساخت شیرهای دروازه‌ای بالای 30 اینچ برای «طرح راهبردی و ملی خط انتقال نفت خام گوره به جاسک» با مشارکت دو شرکت ماشین سازی اراک و گداختار در حال انجام است و طی این همکاری شیرهای دروازه ای تروکاندوئیت 42 اینچ کلاس 600 برای نخستین بار در ایران طراحی و تولید می‌شود.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز وارد شهر اراک شد تا از نزدیک شاهد روند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و آخرین دستاوردهای فناورانه این شهر باشد.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 10958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha