ناسا ۳۰ سالگی تلسکوپ هابل را با روشی جالب جشن گرفت

سازمان ناسا تصمیم گرفت به مناسبت سی سالگی تلسکوپ هابل، ۳۰ تصویر ثبت شده توسط آن را در دسترس عموم بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سازمان فضایی ناسا برای جشن ۳۰ سالگی تلسکوپ هابل تصمیم گرفت ۳۰ عدد از برترین تصاویری که توسط آن گرفته شده است را با کاربران به اشتراک بگذارد.

این تصاویر جدید تاکنون در فضای مجازی یا رسانه‌ها به نمایش در نیامده بودند و این اولین باری است که ناسا آن‌ها را به کاربران و طرفداران فضا نشان می‌دهد. تلسکوپ معروف هابل در سال ۱۹۹۰ به مدار زمین در فضا ارسال شد و از روز بعد فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کرد.

طی سی سال گذشته تلسکوپ هابل به دانشمندان کمک کرده تا اطلاعات، جزئیات خاص، سازه‌ها و تاریخچه کهکشان‌ها و ستاره‌ها را کشف کنند. این تلسکوپ همچنین به محققان در کسب اطلاعات راجع به سیاهچاله کمک بسیاری کرد. تلسکوپ هابل در کنار تمام کشفیات و کمک‌های خود داده‌هایی را از اولین کهکشان‌های جهان و ماده تاریک در اختیار محققان قرار داد تا سرعت رشد اطلاعات را افزایش دهد.

تلسکوپ هابل

نحوه فعالیت تلسکوپ هابل

تلسکوپ  هابل معروف هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخد و با استفاده از دو دوربین مخصوص خود از تمامی ستاره‌ها، سیاره‌ها و کهکشان‌ها تصویربرداری می‌کند. این تلسکوپ در واقع کارهایی را انجام می‌دهد که دانشمندان به تنهایی نمی‌توانند از پس آن‌ها برآیند. تلسکوپ هابل تاکنون چندین بار تعمیر شده و سپس باز به سفر خود ادامه داده است تا در ماموریت خود کشف‌های جدید صورت دهد.

تلسکوپ هابل

هابل در سال ۲۰۰۹ از دوربین‌های جدید برخوردار شد و ناسا تصمیم گرفت اولین تعمیر در مدار زمین را در آن زمان صورت دهد. گفتنی است؛ تصاویر ارسال شده به فهرست تصاویر Caldwell Catalog تعلق دارند که تاکنون به صورت گسترده و کامل در دسترس عمومی قرار نگرفته است. همچنین باید گفت تا آگوست سال ۲۰۲۰ این تلسکوپ توانست بیش از ۹۸ کشف جدید صورت دهد و آن را در اختیار دانشمندان ناسا قرار دهد.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴