ساخت خط لوله گازی «نورد استریم ۲» رسما از سر گرفته شد

سخنگوی پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه «نورد استریم۲» اعلام کرد که کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ که حدود یک‌سال پیش به‌دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا متوقف شده بود از روز جمعه از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، عملیات لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه موسوم به "نورد استریم ۲" از روز جمعه بعد از یک سال وقفه به‌دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا دوباره رسماً از سر گرفته شد.

حدود یک‌سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به‌دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده است.

این خبر را یک سخنگوی این پروژه گازی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان مطرح کرده است.

دولت آمریکا می‌خواهد از اتمام خط لوله انقال گاز نورد استریم ۲ که بخش بزرگی از آن تکمیل شده است جلوگیری کند و مرتباً شرکت‌هایی را که در این پروژه فعالیت می‌کنند تهدید به تصویب تحریم و مجازات می‌کند.

بر اساس اطلاعات رسمی حالا یک کشتی قرار است این پروژه را ادامه دهد و لوله‌گذاری ۲.۶ کیلومتری را اجرا کند.

"ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که به‌صورت مستقل و بدون کمک شرکای خارجی خود این پروژه را تکمیل خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، در آینده قرار است سالانه ۵۵میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از طریق این خط لوله انتقال گاز به‌طول ۱۲۰۰ کیلومتر از روسیه به آلمان منتقل شود. حدود ۹۴درصد این پروژه گازی که ۹.۵میلیارد یورو هزینه داشته تا به حال آماده شده است.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت "گازپروم" است؛ اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی اوام‌وی، وینترشال، دآ، ان‌جی، اونیپر و شل به‌عهده گرفته‌اند.

آمریکا به‌بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می‌کند. واشنگتن این‌طور استدلال می‌کند که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می‌شود.

اخیراً برخی نشریات غربی در گزارشی از عزم راسخ "جو بایدن"، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای توقف کامل پروژه گازی نورد استریم ۲ بر خلاف آنچه بسیاری سیاستمداران آلمانی تصور می‌کنند، خبر داده‌اند.

بر این اساس، بایدن تصمیم دارد قدرتمندترین رژیم تحریم علیه پروژه گازی "نورد استریم ۲" را در دستور کار قرار دهد؛ این در حالی است که بعد از شکست "دونالد ترامپ"، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بسیاری از سیاستمداران آلمانی به تغییر رویکرد ایالات متحده و بهبود مناسبات دو سوی آتلانتیک با روی کار آمدن بایدن دل بسته‌اند.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 10919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha