دولت، مسبب اصلی تلاطم در بورس/ بازار سرمایه جور کسری بودجه را می‌کشد

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به این که دولت در کمال بی‌مسئولیتی مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد، گفت: افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری کردند بروز تلاطم شدید در این بازار را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم؛ سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از بروز تلاطم شدید در بازارهایی مانند بورس و ارز گفت: افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری کردند بروز تلاطم شدید در این بازار را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند؛ این در حالی است که دولت در کمال بی‌مسئولیتی مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد، اما در ادامه چتر حمایتی خود را از بالای سر این بازار برداشت به همین دلیل سرمایه‌گذاران سودی نبردند، بلکه اکنون ارزش پول آن‌ها کم‌ شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی به اظهارنظر یکی از مسئولان درباره با بازار بورس اشاره کرد و افزود: به گفته این مسئول، دولت کسری بودجه خود را از بازار سرمایه و فروش اوراق جبران کرده، بنابراین مسبب اصلی تلاطم ایجاد شده در بازار بورس دولت است.

وی با بیان اینکه دولت از نوسانات ایجاد شده در بازار ارز نیز سودهای بسیاری به جیب زده است، ادامه داد: دولت از بالا رفتن قیمت ارز استفاده کلان برد و بسیاری از بدهی‌های خود را از این طریق پرداخت کرده است.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بررسی شود چه دستی در کار است که ارز ۱۱ هزار تومانی به یکباره به ۳۰ هزار تومان رسید و بعد به دنبال فشارهای وارده به دولت کمی پایین آمد مگر چه اتفاق و تغییری در کشور و جهان رخ داد که باید چنین شرایط سخت اقتصادی به مردم تحمیل شود لذا اینگونه اقدامات ازسوی دولت جای تعجب و سوالات بسیار دارد.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 10903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha