دستگیری سرکرده داعش در شرق «فلوجه»/ دفع حمله تروریست‌ها به یک روستا در دیالی

دستگیری یک سرکرده داعشی در شرق «فلوجه»، دفع حمله تروریستی به یک روستا در ناحیه «جلولاء» در استان دیالی و انهدام دو مرکز تکفیری‌ها در الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق به بازداشت سرکرده برجسته داعش در جریان عملیات جستجو و بازرسی در شرق شهر «فلوجه» شده اند.

بازداشت این سرکرده برجسته داعشی پس از دریافت اطلاعات دقیق و رصد تحرکات او، رخ داد.

زخمی شدن دو نفر در ناحیه «جلولاء» به دست داعش

یک منبع امنیتی در استان دیالی از زخمی شدن دو غیرنظامی در ناحیه «جلولاء» در 70کیلومتری شمال شرق دیالی خبر داد و اعلام کرد: تک تیراندازان داعش در روستای الاصلاح در 15 کیلومتری شمال جلولاء دو غیرنظامی را هدف قرار داده و زخمی کردند که این دو به بیمارستان منتقل شدند. نیروهای حشد العشایری به مقابله با داعشی‌ها پرداختند و آنها را مجبور به فرار کردند.

منابع عراقی از حملات خمپاره‌ای به اطراف این روستا و وارد شدن خساراتی به منازل هم خبر دادند.

همزمان «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی از شکست حمله  تروریستهای داعشی به روستای الاصلاح خبر داد و گفت: تروریستهای داعشی به اطراف روستای «الاصلاح» در ناحیه «جلولاء» در هفتاد کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» حمله کردند و پس از آن 6 گلوله خمپاره شلیک شد که به زخمی شدن دو نفر و وارد شدن خساراتی به منازل منجر شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی در اطراف روستا مستقر شده‌اند و اوضاع هم اکنون کاملا امن است و نیروهای امنیتی شروع به جستجو در باغات اطراف این روستا برای تعقیب داعشی‌هایی کرده اند که فرار کرده‌اند.

مناطق شمال «جلولاء» در استان دیالی از حدود سه سال قبل شاهد حملات و حوادث امنیتی به سبب خلاء امنیتی و کمبود نیروهای امنیتی در این مناطق است. در این میان روستای «الاصلاح »یکی از روستاهایی است که طی سال جاری به سبب موقعیت جغرافیایی آن که در نزدیکی منطقه «زور شیخ بابا» که هسته‌های داعشی در آن قرار دارند، بیشتر در معرض حملات داعش قرار می‌گیرد.

نگرانی از بازگشت داعش به بزرگترین کانون القاعده در دیالی

از سوی دیگر شهروندان در استان دیالی از بازگشت داعش به اطراف ناحیه «بهرز» در هفت کیلومتری جنوب بعقوبه ابراز نگرانی کردند و این پس از حملات 48 ساعت گذشته داعش بوده است.

«ابوریسان المجمعی» یکی از ساکنان روستای «المجمع» در جنوب «بهرز» به شفق نیوز گفت: ناحیه شاهد انفجار بمب در یکی از مزارع در روستای «الجدیده» ساعاتی پس از حملات خمپاره‌ای به مناطق نزدیک به جاده گردشگری در مرزهای این منطقه با بغداد بود.

وی گفت: دلیل این حملات وجود کانون داعشی است که به دنبال ازسرگیری فعالیت و ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان و کشاورزان است که باید تدابیر فوری از سوی نهادهای امنیتی به منظور ممانعت از حملات داعش یا ارتکاب کشتار خونین از سوی آنها انجام شود.

«نزار اللهیبی» مدیر ناحیه بهرز هم از وجود کانون داعشی در روستاهای جنوبی این ناحیه به وضعیت جغرافیایی آن خبر داد و گفت: عناصر داعشی در برخی مناطق هستند اما تهدید واقعی به شمار نمی‌روند.

وی از نیروهای امنیتی خواست که حملات و اقدامات پیشدستانه در اطراف ناحیه و مناطق مرزی با ناحیه «کنعان» به منظور ممانعت از نفوذ داعش و بازگشت تحرکات آن علیه غیرنظامیان، انجام دهند.

ناحیه «بهرز» در جنوب «بعقوبه» یکی از مناطق بحرانی از حیث امنیتی است که شاهد حملات مکرر از چند سال قبل است و قبلا یکی از مراکز مهم القاعده و داعش بوده است.

انهدام دو مرکز داعشی در الانبار

یک منبع وابسته به حشد شعبی در استان الانبار از انهدام دو مرکز داعشی در منطقه «حدیثه» در غرب الانبار خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی اقدام به بازرسی دقیق مواضع داعش در مناطق صحرایی پس از ورود اطلاعاتی مبنی بر وجود تونل‌های مخفی که داعش در آن پنهان شده‌اند، کردند.

این منبع به پشتیبانی بالگردهای عراقی در عملیات علیه داعش در مناطق صحرایی اشاره کرد.

داعش در مناطق صحرایی غرب الانبار دست به تحرکاتی علیه نیروهای عراقی می‌زند که همواره عملیات‌هایی از سوی نیروهای عراقی برای خنثی سازی تحرکات تکفیری‌ها انجام می‌شود.

ماموریت امنیتی کرکوک به تیپ جدید ارتش عراق سپرده شد

یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد: طبق دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، تیپ 31 از لشکر هشتم ارتش عراق مامور امنیتی استان کرکوک را به جای تیپ 61 از نیروهای لشکر ویژه برعهده گرفت.

گفتنی است که نیروهای ارتش عراق از سال 2017 مسئولیت اداره امنیت کرکوک را برعهده دارند.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 10896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha