لیگ برتر فوتبال| پایان هفته ششم با دربی تبریز و نبرد رحمتی با استقلال

دو مسابقه پایانی هفته ششم لیگ برتر فوتبال یکشنبه برگزار می شود؛ استقلال میهمان شهرخودرو است و دو تیم ماشین سازی و تراکتور در تبریز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، دو دیدار پایانی هفته ششم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. نگاهی به این دو بازی می اندازیم:

ماشین سازی - تراکتور؛ دربی تبریز بدون سرمربی

دربی تبریز در شرایط خاصی برگزار می‌شود. هر دو تیم سرمربیان ابتدای فصل خود را کنار گذاشته اند و تمرینات زیر نظر سرمربی موقت انجام می‌شود. خیلی ها این مسابقه را یک دیدار خانگی می‌دانند که حساسیت‌های خاص دربی‌های فوتبال را ندارد. ماشین سازی با 10 گل خورده بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد ولی مثل تراکتور 2 گل زده است. تراکتور هم بعد از مساوی جنجالی با فولاد خوزستان علیرضا منصوریان را از سمت خود برکنار کرد تا اکنون مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور مسئولیت فنی تیم را برعهده بگیرد. در ماشین سازی هم سعید اخباری سرمربی موقت شده است. 

شاید بتوان 3 امتیاز این بازی را پیشاپیش به حساب تراکتور منظور کرد چون کیفیت بازیکنان تراکتور بسیار بالاتر از بازیکنان ماشین سازی است. ماشین سازان هنوز بردی در لیگ برتر نداشته‌اند ولی تراکتور می‌تواند با سرمربی موقت خود دومین برد در لیگ بیستم دشت کند.

شهرخودرو - استقلال؛  نبرد رحمتی با آبی پوشان

سه امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. تیمی که بازنده شود از کورس بالانشینان جدول عقب می ماند اما تیم برنده حتی شانس صدرنشینی را دارد. با این حال پر رنگ ترین وجهه این بازی تقابل سیدمهدی رحمتی به عنوان سرمربی با استقلال است. کاپیتان سابق استقلال حالا در قامت سرمربی رقیب تمام تلاشش را خواهد کرد تا استقلال را شکست بدهد.

رحمتی و فکری زمانی در استقلال همبازی و رفیق بودند اما فردا برای 90 دقیقه رقیب سرسخت یکدیگر هستند. استقلال که دو امتیاز در بازی خانگی با نفت آبادان از دست داده برای جبران تمام تلاش خود را انجام می دهد. شیخ دیاباته تنها مصدوم استقلال در این بازی است. مهدی قائدی باید بار گلزنی استقلال را در خط حمله به دوش بکشد.

رحمتی هم از استقلال تعریف کرده اما گفته حریف دست و پا بسته ای برای آبی پوشان نخواهد بود. استقلال اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد هوادارانش را ناراضی تر می‌کند اما برد با انجام یک بازی زیبا می‌تواند تیم فکری را از زیر فشار منتقدان خارج کند.

اسامی داوران هفته ششم لیگ برتر:

 شنبه ۲۲ آذر ۹۹

پیکان تهران – آلومینیوم اراک

حسین زمانی – حمید سبحانی – حامد صفایی – محمدرضا مهرگان

ناظر: اسماعیل صفیری

مس رفسنجان – نفت مسجدسلیمان

ناصر جنگی – رحیم شاهین – بابک خسروی – مهدی اجاقی

ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان – سایپا تهران

علی اصغر مومنی – سعید علی نژادیان – بهزاد پناهی – امید سعید فر

ناظر: حسین خانبان

صنعت نفت آبادان – گل گهرسیرجان

بیژن حیدری – آرمان اسعدی – هیوا بهمنی – میثم حیدری

ناظر: محمود رفیعی

پرسپولیس – ذوب آهن اصفهان

مرتضی منصوریان – حسن ظهیری – علی احمدی – ایمان کهیش

ناظر: علیرضا یزدانی

*یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹

ماشین سازی تبریز – تراکتور

یاسر همرنگ – رامین بابایی – محمد شاکر – محمدباقر پورباقر

ناظر: فریدون اصفهانیان

شهرخودرو – استقلال

کوپال ناظمی – حسن انتظاری – علی اکبر نوری – سیدرضا مهدوی

ناظر: حاتم بک پور

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 10883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha