هوش مصنوعی ابتلا به سرطان پوست را تشخیص می دهد

دانشمندان استرالیایی موفق به استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان پوست شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، همواره بررسی وضعیت بیماری توسط پزشکان متخصص بهترین روش برای مشخص شدن بیماری و علت بروز آن است. اما در برخی موارد نیاز به دقت بسیار بالایی از سوی انسان‌ها است و امکان بروز خطا در این موارد وجود دارد. برای مثال مشاهده لکه‌های پوستی که باعث بروز سرطان پوست می‌شود، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای مشاهده وضعیت بیمار است و به دلیل کوچک بودن بیش از حد این لکه‌ها، ممکن است پزشکان با چشم غیر مسلح نتوانند آن را تشخیص دهند.

یکی از گروه‌های تحقیقاتی ایالت کوئینزلند شمالی که یکی از ایالت‌های استرالیا است و به دلیل موقعیت جغرافیایی همواره در معرض خطرناک‌ترین طیف اشعه ماورا بنفش قرار دارد و بسیاری از افراد این ایالت از سرطان پوست رنج می‌برند، به تازگی اعلام کرده که این تیم توانسته است با استفاده از فناوری هوش مصنوعی اختراعی را ثبت کند که جان بسیاری از شهروندان این ایالت را نجات خواهد داد.

سرطان پوست

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص سرطان پوست

ظاهرا این تیم تحقیقاتی به همراه متخصصان آلمانی توانسته اند دستگاهی را طراحی کنند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند عواملی که باعث بروز سرطان پوست در افراد می‌شود را شناسایی کرده و به سرعت وضعیت پوست بیمار را تشخیص دهد. این دستگاه پس از اسکن بدن بیمار، می‌تواند به سرعت وجود ملانوم که همان عوامل سرطان‌زا در پوست فرد است را تشخیص دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هوش مصنوعی استفاده شده در این دستگاه هفته گذشته توانسته است کوچک‌ترین ملانوم در جهان که اندازه آن حدود ۰.۲ میلی متر است را پیدا کند. با این حال هنوز این فناوری به قدری پیشرفت نکرده که بتواند جای پزشکان را بگیرد، بلکه این فناوری در کنار پزشکان به بررسی وضعیت جسمانی فرد خواهد پرداخت.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
کد خبر: 10821
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha