پیش بینی سه برابر شدن رزرو سفر «لوفت هانزا» در تابستان ۲۰۲۱

مدیر ارشد اجرایی لوفت هانزا گفت رزرو سفرهای این شرکت در تابستان آینده به علت صدور قریب الوقوع مجوز واکسن کرونا، سه برابر خواهد شد و این شرکت در صورت به توافق نرسیدن با اتحادیه ها بر سر حقوق، ۱۰۰۰ خلبان را اخراج خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، کارستن اسپور، مدیر ارشد اجرایی لوفت هانزا گفت رزرو سفرهای این شرکت در تابستان آینده به علت صدور قریب الوقوع مجوز واکسن کرونا، سه برابر خواهد شد.

وی افزود انتظار دارد وضعیت این کسب و کار در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط به نیمی از سطح سال ۲۰۱۹ برسد.

اسپور گفت چشم انداز قطعی یک واکسن تاثیرگذار، اعتماد را در میان مسافران تقویت کرده است.

وی افزود: «حقیقت این است که مردم قبلا پروازهای خود برای عید پاک را رزرو کرده بودند و این نشان می دهد تا چه میزان اعتماد دارند. »

«من انتظار دارم ما در سال آینده بتوانیم به طور متوسط به نیمی از سطح سال ۲۰۱۹ دست یابیم و برای تابستان و پاییز، ما برآورد بیش از ۷۰ درصد را داریم. »

وی ادامه داد لوفت هانزا پیش بینی می کند در سال آینده از دست دادن نقدینگی اش متوقف شود و امید دارد از سال ۲۰۲۲ به سودآوری برسد.

این مدیر لوفت هانزا ابراز امیدواری کرد دولت آلمان که در ماه می به این خط هوایی ۹ میلیارد یورو (۱۰.۹۴ میلیارد دلار) در عوض ۲۰ درصد سهام کمک کرد، بتواند از سال ۲۰۲۳ سهامش در این شرکت را کاهش دهد.

اسپور توضیح داد این شرکت هواپیمایی تنها ۳ میلیارد یورو از این کمک را دریافت کرده و به لطف مدیریت سختگیرانه هزینه ها، بخش کوچکی از آن را استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد این خط هوایی اگر نتواند یک قرارداد حقوق با اتحادیه های در مورد کاهش دستمزدها و کاهش ساعت کاری امضا کند، در سه ماهه دوم مجبور خواهد شد هزار خلبان را اخراج کند.

وی افزود: «اگر توافق صورت نگیرد، این نخستین بار در تاریخ این شرکت خواهد بود که ۵۰۰ خلبان و ۵۰۰ افسر ارشد در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ مجبور به ترک شرکت خواهند شد. »

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 10806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha