رایزنی رئیس فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک

نایب رئیس سابق واترپلو در فدراسیون جهانی گفت: رئیس فدراسیون شنای ایران در حال تلاش است تا اعضای فدراسیون جهانی را مجاب به برگزاری رقابت انتخابی المپیک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از مهر، با شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن، بزرگترین چالش تیم ملی واترپلوی ایران برای حضور در المپیک توکیو موضوع بازی‌های انتخابی این رویداد بود.

تیم والیبال قزاقستان مدعی است به دلیل قهرمانی در بازی‌های آسیایی باید بدون مسابقات انتخابی وارد المپیک توکیو شود و همین موضوع منجر به اعتراض ایران برای برگزاری رقابت انتخابی است.

خسرو امینی نایب رئیس سابق واترپلو در فدراسیون جهانی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک گفت: در حال حاضر تمام مسابقات متوقف است. برای رقابت‌های واترپلو در المپیک توکیو باید ۱۲ تیم مردان انتخاب شوند که فعلاً حدود ۷ تیم جواز حضور در المپیک را کسب کرده‌اند.

نایب رئیس سابق واترپلو در فدراسیون جهانی ادامه داد: یکی از این رویدادها، رقابت ایران و قزاقستان برای تعیین تکلیف نماینده آسیا در المپیک توکیو می‌باشد. قزاق‌ها بسیار در حال اعمال نفوذ هستند تا بتوانند بدون انتخابی المپیک در بازی‌ها شرکت کنند.

وی تأکید کرد: رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در حال مکاتبات بسیاری است و به هیچ عنوان این خواسته قزاق‌ها را قبول ندارد و حتماً باید مسابقه انتخابی بین ایران و قزاقستان برگزار شود. همان طور که می‌دانید ژاپن به عنوان میزبان در مسابقات حضور دارد و حال بحث بین حضور ایران و قزاقستان است و آنها مدعی هستند چون قهرمان بازی‌های آسیایی هستند باید بدون انتخابی وارد المپیک شوند.

امینی اظهارداشت: فعلاً نمی‌توان هیچ پیش بینی داشت. قزاق‌ها با توجه به نماینده‌ای که در فدراسیون جهانی دارند، از نفوذ خود استفاده می‌کنند اما این دلیل نمی‌شود که آنها بدون برگزاری رقابت انتخابی وارد المپیک شوند. رضوانی در حال تلاش و رایزنی است و به فدراسیون جهانی اعلام کرده تیمی که در دو سال و نیم گذشته از قهرمانی اش از بازی‌های آسیایی گذشته، مشخص نیست وضعیتش چگونه است.

وی در پایان گفت: به غیر از واترپلو، وضعیت رقابت‌های شنا و شیرجه نیز نامشخص است. حال با توجه به واکسن کرونا باید ببینیم چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد. رضوانی تلاش خود را می‌کند تا اعضای فدراسیون جهانی را مجاب به برگزاری رقابت انتخابی کند. رشته‌های آبی نیز می‌توانند مانند فوتبال و والیبال مسابقات خود را با گرفتن تست کرونا و بدون تماشاگر برگزار کنند.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 10778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha