چه کسانی در حین آزمایش انسانی واکسن فایزر جان خود را از دست دادند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا: از مجموع ۴۰ هزار نفری که در آزمایش‌های واکسن ضد کرونای فایزر شرکت کرده بودند، ۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از آن‌ها واکسن را دریافت کرده بودند و چهار نفر نیز دارونما گرفته بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  بلومبرگ و نیودیلی، براساس گزارشی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده منتشر شده است، ۶ نفر از شرکت کنندگان در مراحل آزمایشات واکسن ویروس کرونا که توسط شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیو ان تک ساخته شده، جان خود را از دست داده‌اند.

این نخستین گزارش بررسی آزمایش واکسن فایزر است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا پس از آغاز واکسیناسیون انگلیس منتشر شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این سازمان در طی یه گزارش از مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن فایزر،  ۴ نفر از این افراد بر اثر استفاده از دارونما که آب مقطر بوده و به جای واکسن به آنها تزریق شده، جان خود را از دست داده‌اند و مرگ دو نفر دیگر هم حین تزریق واکسن بوده است. این دو نفر، سنشان بالای ۵۵ سال بود و یک نفر به‌علت ایست قلبی و دیگری در اثر تصلب شرایین جان خود را از دست داده‌اند

در این گزارش ادعا شده است: «تمام مرگ‌ها نمایانگر حوادثی هستند که به طور طبیعی رخ داده واین تعداد مرگ و میر در جمیعت ۴۰ هزارنفری طبیعی است».

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 10770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha