پیش بینی نفت ۴۵ دلاری در سال ۲۰۲۱

شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز رشد متوسط قیمت نفت تا حدود ۴۵ دلار در هر بشکه و سرمایه‌گذاری‌ پایین را برای ۲۰۲۱ پیش بینی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اویل پرایس، شرکت خدمات مالی آمریکایی مودیز طی گزارشی پیش بینی کرد قیمت نفت احتمالاً در سال آینده میلادی به خاطر بی ثباتی در بهبود تقاضا، در حدود همین سطح فعلی و برابر با ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

مودیز اعلام کرد قیمت نفت در سال آینده میلادی حدود ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود. گزارش این شرکت نشان می‌دهد دورنمای قیمت نفت در ۲۰۲۱ ثابت بوده و رشد متوسطی خواهد داشت ولی سرمایه‌گذاری‌ها محدود خواهد بود.

«رشد متوسط قیمت نفت در ۲۰۲۱ باعث نمی‌شود تولیدکنندگان تمایلی به تقویت سرمایه‌گذاری داشته باشند. تقاضا برای سوخت افزایش می‌یابد ولی به سطح قبل از بحران کرونا  نمی رسد».

 هفته گذشته موسسه اعتبارسنجی فیچ هم به دنبال اعلام تصمیم اوپک برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید از ژانویه ۲۰۲۱  پیش‌بینی کرد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال آینده میلادی حدود ۴۵ دلار در هر بشکه باشد.

دمیتری ماریچنکوف، مدیرعامل این موسسه گفت:«انتظار داریم تقاضا حداقل تا پایان نیمه اول ۲۰۲۱ ضعیف باشد چون پیشرفت واکسیناسیون همگانی کرونا احتمالاً چندان سریع نخواهد بود».

به گزارش تسنیم، تولید واکسن کرونا قیمت نفت را در پایان ماه گذشته میلادی افزایش داد و این واقعیت که ائتلاف اوپک پلاس در مورد قدم بعدی در قرارداد کاهش تولید به توافق رسیده، باعث شد قیمت نفت در همان سطح باقی بماند.

 فیچ در اوایل هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد بازار نفت و گاز در ۲۰۲۱ رو به بهبود باشد ولی این روند این بهبودی متوسط بوده و بی ثبات است.

 موسسه اعتبار سنجی همچنین اعلام کرد به نظر نمی‌رسد شرکت‌های نفت و گاز هزینه‌های سرمایه‌ای خود را در سال آینده میلادی چندان تقویت کنند و تمرکز بر کاهش هزینه‌ها همچنان ادامه دارد.

 در دورنمای این موسسه آمده است صنعت خدمات میادین نفتی همچنان بیشتر از شرکت‌های تولید و اکتشاف و حتی شرکت‌های پتروشیمی تحت فشار خواهد بود.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 10757

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha