اتحادیه اروپا خواهان تحریم ترکیه شد

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند اتحادیه اروپا از تلاش‌ها برای تحریم ترکیه به دلیل اقدامات اکتشاف گاز در یونان و قبرس حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پی انتشار خبری از خیز دولت آمریکا برای تحریم ترکیه به دلیل خریداری سامانه پدافند موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه، خبرگزاری فرانسه گزارش داده اتحادیه اروپا هم از اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدامات اکتشاف گاز در قبرس و یونان حمایت می‌کند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این گفته بود تحریم کشورش توسط اتحادیه اروپا مشکلی برای آنکارا ایجاد نمی‌کند. 

او روز چهارشنبه گفت: «تحریم‌های پیشنهادی اروپا، مشکل خاصی برای ما ایجاد نمی‌کند. اتحادیه اروپا سال‌هاست که گاه به گاه تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرده.»

بر این اساس، اردوغان اضافه کرد: «به هیچ‌وجه امکان ندارد که عزم خود در شرق مدیترانه را کنار بگذاریم، ما به دفاع از حقوق خود ادامه می‌دهیم. یونان، طرفی است که هرگز پای میز مذاکره نماند. با این حال اگر به میز برگردند، ما نیز گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم.»

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه ماه اکتبر خود به ترکیه هشدار داده بودند یا دست از فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه بر دارد یا با عواقب و تحریم‌های سخت روبه‌رو شود.

به گزارش فارس، در هفته‌های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است.

یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 10756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha