خریدو فروش خودرو چیزی نزدیک به صفر

با وجود اینکه در هفته جاری قیمت انواع خودروها با مبلغی بیشتر از قیمت‌های ابلاغ‌شده از طرف رئیس اتحادیه فایل می‌شوند؛ خرید و فروش در بازار خودرو به کمترین میزان خود رسیده است.

به گزارش گروه خودرو پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با وجود اینکه در هفته جاری قیمت انواع خودروها با مبلغی بیشتر از قیمت‌های ابلاغ‌شده از طرف رئیس اتحادیه فایل می‌شوند؛ خرید و فروش در بازار خودرو به کمترین میزان خود رسیده است.

خرید و فروش در بازار خودرو

مسیر حرکت قیمت خودرو از پایان هفته قبل همزمان با مصوبه سیاسی مجلس مبنی بر خروج ایران از برجام تغییر پیدا کرد. با پیشروی در هفته جاری همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازارهای موازی طلا، ارز، سکه و موبایل، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بالا رفت.

نوسان‌های این بازار در هفته اخیر و همچنین تعطیلات پایان هفته شدت پیدا کرد. این در حالی است که ۲۰۶ تیپ ۲ در روز چهارشنبه به قیمت ۱۹۵ میلیون تومان و با کاهش ۴ میلیون تومانی از ابتدای هفته فایل شد ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به اوایل هفته اخیر در روز چهارشنبه به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان فایل شد و یا پژو پارس سال با ریزش ۸ میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته اخیر روز چهارشنبه ۲۱۰ میلیون تومان قیمت خورد و تیبا ۲ نیز مسیر مشابهی را طی چند روز اخیر در پیش گرفته است و این خودرو از ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته جاری امروز به قیمت ۱۲۹ میلیون تومان فایل شد و مدل صندوقدار آن نیز در حلی که در ابتدای هفته جاری ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت امروز به قیمت ۱۱۷ میلیون تومان فایل شد.

در حالت کلی در هفته اخیر خودروهایی که در بازار هستند با قیمتی بیشتر از قیمت‌های واقعی و قیمت‌های اعلامی از طرف رئیس اتحادیه فایل می‌شوند برای مثال خودرو پراید ۱۱۱ در حالی در بازار به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فایل می‌شود که رئیس اتحادیه قیمت واقعی آن را ۱۱۳ میلیون تومان اعلام کرده است. علاوه بر این موارد پراید ۱۳۱ در حالی در بازار به قیمت ۱۰۵ میلیون تومان فایل می‌شود که این خودرو براساس گفته رئیس اتحادیه ۹۸ میلیون تومان قیمت دارد و درباره سایر خودروها نیز این اختلاف قیمتی دیده می‌شود به طوری که خودرو سمند ال ایکس از طرف رئیس اتحادیه ۱۶۳ میلیون تومان قیمت خورده است ولی این خودرو در بازار به قیمت ۱۸۴ میلیون تومان فایل می‌شود و یا خودرو پژو ۲۰۷ دنده ای در حالی در بازار با قیمت ۲۹۶ میلیون تومان فایل می‌شود که به گفته رئیس اتحادیه این خودرو ۲۶۸ میلیون تومان قیمت دارد. بر این اساس گفته می‌شود که معاملات خودرو در بازار به کف رسیده است.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 10744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha