ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد از ۲۲ آذر ۹۹ اجرایی خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه تمام بندها و بخش های قانون جدید چک باید تا ۲۲ آذرماه اجرایی شود، گفت: ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد که از این تاریخ اجرایی خواهد شد، اتفاق مهم و موثری در راستای اجرای قانون جدید چک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، یکی از بندهای مهم قانون جدید صدور چک که آذرماه ۹۷ به تصویب رسید، ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد است و بانک مرکزی قصد دارد از تاریخ ۲۲ آذرماه امسال (آخرین مهلت قانونی اجرای این قانون)، آن را اجرایی کند. با اجرای این قانون، استناد از لاشه چک برداشته شده و امنیت استفاده از آن، بسیار بالا خواهد رفت. ضمنا هر انتقال چک تا زمان تسویه آن نیز باید در سامانه صیاد ثبت شده و به همین دلیل، در صورت ایجاد شکایت حقوقی، افراد به راحتی می‌توانند با استناد به سامانه صیاد از حق خود دفاع کنند.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره این موضوع گفت: بانک مرکزی در راستای اجرای قانون جدید چک اقداماتی انجام داده است ولی کافی نیست. تمام بندها و بخش های قانون از جمله ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد تا ۲۲ آذرماه ۹۹ باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرده که اجرای قانون جدید چک که ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد را هم شامل می‌شود، نیاز به کار فرهنگی دارد چون تحول بزرگی در نظام مالی کشور ایجاد خواهد شد.

ابوترابی افزود: براساس اعلام بانک مرکزی، ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد از ۲۲ آذر ۹۹ اجرایی خواهد شد که اتفاق مهم و موثری در راستای اجرای قانون جدید صدور چک است.

وی در پایان تصریح کرد: امسال علی رغم اینکه بیماری کرونا آسیب های اقتصادی زیادی به صاحبان مشاغل وارد کرد، شاهد کاهش میزان چک های برگشتی بودیم. یکی از دلایل این موضوع اجرای بخش هایی از قانون جدید چک بوده است.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 10723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha