اعتبارات قلیل حوزه عمران در بودجه ۱۴۰۰؛ قصه پروژه‌های عمرانی سر دراز خواهد داشت

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بودجه ۱۴۰۰ در تکمیل پروژه های عمرانی اثرگذار نیست، گفت: در شرایط کنونی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد، از این رو ردیف های اعتباری در نظر گرفته شده نمی تواند دردی از مشکلات حوزه عمران کم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح اعتبارات حوزه عمران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: بودجه حوزه عمرانی کل کشور در سال آینده حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان است که این میزان اعتبار در قیاس با بودجه سال ۹۹ نشان دهنده افزایش ۳۷ هزار میلیارد تومانی اعتبارات این بخش است.

اعتبارات عمرانی بودجه ۱۴۰۰ در تکمیل پروژه های عمرانی اثرگذار نیست

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبارات عمرانی بودجه ۱۴۰۰ در تکمیل پروژه های عمرانی اثرگذار نیست، افزود: در شرایط کنونی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد، از این رو ردیف های اعتباری در نظر گرفته شده نمی تواند دردی از مشکلات حوزه عمران کم کند.

بسیاری از پروژه های عمرانی در آستانه مستهلک شدن و فرسودگی قرار دارند

وی ادامه داد: عمر بسیاری از پروژه های عمرانی به بالای ۱۵ سال می رسد و این پروژه ها در آستانه مستهلک شدن و فرسودگی قرار دارند، با این روند، اعتبارات هزینه شده در سال های گذشته نیز به هدر خواهد رفت.

واگذاری به بخش خصوصی راه کار اساسی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی

رضایی کوچی با بیان اینکه راهکار اساسی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی، واگذاری آن ها به بخش خصوصی است، گفت: کمیسیون عمران مجلس در دوره دهم و یازدهم به مسئله لایحه مشارکت عمومی-خصوصی ورود کرده تا از این طریق پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا دولت و مجلس باید از هر فرصتی برای هدایت نقدینگی مردم به سمت بخش تولید و پروژه های عمرانی استفاده کنند، با این رویکرد هم سرمایه گذاران به سود خواهند رسید و هم قفل پروژه های عمرانی شکسته خواهد شد.

۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 10701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha