ماهواره‌های اسپیس ایکس دیگر مزاحم ستاره شناسان نمی شوند

پرتاب صدها ماهواره توسط اسپیس ایکس به فضا برای ارائه خدمات اینترنت باعث اعتراض ستاره شناسان شده بود، اما این شرکت با استفاده از یک لایه پوششی این مشکل را حل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، اگر چه پرتاب صدها ماهواره استارلینک توسط شرکت اسپیس ایکس به فضا برای ارائه خدمات اینترنت در نقاط دورافتاده کره زمین با استقبال مواجه شده، اما این اقدام در میان ستاره شناسان و علاقمندان به رصد شبانه فضا مخالفان جدی دارد.

این افراد می‌گویند صدها ماهواره استارلینک باعث آلودگی بصری فضا می‌شود و درخشش بدنه ماهواره‌های اسپیس ایکس باعث می‌شود که علاقمندان نتوانند شب‌ها به خوبی ستاره‌ها و سیارات را رصد کنند. با توجه به تعداد بسیار بالای ماهواره‌های مذکور این مشکل به طور جدی برای علاقمندان به ستاره شناسی مشکل ایجاد می‌کند.

به دنبال تشدید اعتراض‌ها به اسپیس ایکس، این شرکت اعلام کرده که از یک پوشش تیره برای پوشاندن ماهواره‌های براق خود استفاده کرده تا از درخشش شدید شبانه آنها و ایجاد مزاحمت برای ستاره شناسان جلوگیری شود. این انتقادها به خصوص از ماه می گذشته شدت گرفت که اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اسپیس ایکس را روانه فضا کرد.

انتظار می‌رود اسپیس ایکس در آینده تعداد بیشتری از ماهواره‌های خود را با این پوشش ضدانعکاس بپوشاند تا از درخشش شدید آنها در شب و ممانعت از رصد سایر ستاره‌ها و سیارات جلوگیری شود.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
کد خبر: 10698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha