تلاش اپل برای عرضه ۱۷۶ میلیون گوشی 5G

شرکت اپل به تازگی ۱۷۶ میلیون تراشه مودم گوشی 5G را از Qualcomm خریداری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بر اساس اطلاعات جدیدی که از اقدامات اخیر شرکت اپل منتشر شده، به نظر می‌آید این مجموعه به تازگی ۱۷۶ میلیون مودم گوشی 5G را از شرکت Qualcomm خریداری کرده است. این گزارش از خریدهای شرکت اپل نشان می‌دهد این مجموعه سعی دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند با اینترنت 4G ،5G عرضه کند.

از طرفی دیگر خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شده که اظهار دارند اپل می‌خواهد تا پایان ۲۰۲۰ ۱۲۰ میلیون گوشی 5G را تولید کند. سفارش مودم‌های اینترنت درون گوی توسط اپل می‌تواند به دلیل فروش فوق‌العاده موفق سری گوشی‌های iPhone 12 باشد. همچنین امکان دارد شرکت اپل تنها تمایل داشته تعداد بسیاری تراشه مودم خریداری کند و آن‌ها را به عنوان قطعات تولیدی خود ذخیره و نگه داری کند.

علت همکاری دوباره اپل و Qualcomm

علت همکاری دوباره اپل و Qualcomm

بر اساس اطلاعات منتشر شده، هر بسته ۱۲ اینچی از تراشه‌های TSMC که توسط Qualcomm به اپل ارسال می‌شوند ۲۲۱۱ قطعه را در خود جای می‌دهند. با دریافت ۸۰ هزار بسته تراشه توسط اپل عدد ۱۷۶ میلیون تراشه مودم‌های 5G گوشی به دست می‌آید. شرکت اپل در حالی سفارش‌های بزرگ خود را به Qualcomm می‌دهد که این دو مجموعه کمتر از یک سال پیش همواره در حال شکایت از یکدیگر بودند.

با تمام درگیری‌های گذشته به نظر می‌آید نیاز اپل به یک تامین کننده قطعات اولیه گوشی‌های 5G باعث شده آن‌ها مشکلات را پشت سر بگذارند و ارتباطی اقتصادی را پیش بگیرند. علت دیگر برای ارتباط دو شرکت آن است که پس از صادر شدن رأی دادگاه به نفع اپل، شرکت Qualcomm ناچار شد تا قراردادی شش ساله با این مجموعه ببندد و در طی آن به درخواست‌های اپل به صورت قانونی پاسخ دهد. این دستور برای حل اختلاف هر دو شرکت صادر شد و مابقی پرونده‌های شکایت اپل و Qualcomm رد شد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
کد خبر: 10684
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha