دعوت رسمی مصر از نتانیاهو برای سفر به قاهره

رسانه‌های صهیونیستی از دعوت رسمی رئیس جمهوری مصر از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به قاهره خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روزنامه رای الیوم، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده برای دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به قاهره سفر خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از مقامات مصری نوشت که دولت مصر رسماً از نتانیاهو درخواست کرده تا به این کشور سفر کنند.

رسانه مذکور با اشاره به اینکه سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره با دعوت رسمی رئیس جمهور مصر صورت خواهد گرفت، افزود که این سفر اولین سفر رسمی نخست وزیر رژیم اسرائیل به مصر از بیش از ده سال گذشته است.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که نتانیاهو قبل از ورود «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید، به مصر رفته و با رئیس جمهوری این کشور درباره برخی مسائل منطقه‌ای از جمله تقویت روابط امنیتی و سیاسی و روابط دیپلماتیک و همچنین هماهنگی مواضع میان دو طرف گفت و گو کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نتانیاهو و السیسی همچنین درباره احتمال از سرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و تلاش‌های واسطه های مصری برای رسیدن به یک توافق در خصوص نوارغزه بحث خواهند کرد.

این رسانه صهیونیستی همچنین به نقل از یک مقام ناشناس وزارت خارجه مصر اعلام کرد که اگر سران اسرائیل و مصر با یکدیگر دیدار کنند احتمالاً مراسم استقبال از بنیامین نتانیاهو به شکل رسمی برگزار خواهد شد.

این مقام مصری خاطرنشان کرد که اگر سفر برنامه‌ریزی‌شده بنیامین نتانیاهو به مصر انجام شود عبدالفتاح السیسی در حالی که پرچم های مصر و رژیم صهیونیستی را در کنار یکدیگر قرار داده در فرودگاه از او استقبال خواهد کرد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 10663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha