در بهار ۱۴۰۰ اقدامات مثبتی انجام می‌شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشورت‌خواهی از تشکل‌های اقتصادی بیشتر شده است، گفت: امروز استفاده از نظرات کارشناسان در مجموعه‌های تصمیم گیری موجب سالم‌سازی نظرات شده و گفت وگوی مطلوبی بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، محمد نهاوندیان ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با اشاره به اینکه در سال جهش تولید موفقیت‌هایی را در سطح ملی و استانی شاهد بوده ایم، اظهار کرد: این شرایط با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شرایط مواجهه با بیماری کرونا دستاورد مهمی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصادهای بزرگ دنیا در برابر شوک کرونا با چالش‌های جدی روبرو شده اند، یادآور شد: در کشور با وجود شرایط سخت فعالیت‌های اقتصادی دنبال شد و ما در تابستان شاهد رشد تولید ناخالص ملی بوده ایم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور رشد تولید ناخالص ملی را یک پیروزی توصیف کرد و گفت: این مهم در شرایطی رقم خورده است که درگیر جنگ اقتصادی و تحریم هستیم و امیدواریم در بهار سال آینده با کاهش آثار منفی ناشی از شرایط به وجود آمده، اقدامات مثبتی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه اثر مثبت این موفقیت علاوه بر اقتصاد، در سیاست هم نشان داده خواهد شد بیان کرد: بهبود قابل توجه در همه زمینه‌های اقتصادی با آغاز کار دولت یازدهم مشاهده می‌شود و این مسئله نشان دهنده ظرفیت‌های اقتصادی ایران است.

نهاوندیان با بیان اینکه در سال ۹۷ جنگ اقتصادی شدیدی علیه ملت ایران آغاز شد ولی دراواخر سال ۹۸ شاهد بهبود شاخص‌ها در مقابله با اقدامات دشمنان بودیم، یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا تاثیرات اقتصادی از آن نمایان شد ولی اکنون در حال عبور از این وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه امروز زیرساخت‌های اقتصاد کشور با ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: زمانی ‌واردات بنزین جز دغدغه‌های کشور بود ولی امروز به دنبال صادرات هستیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنیم، گفت: سرمایه گذاری باید در همه نقاط کشور مورد حمایت قرار گیرد و مجلس و دولت این هدف را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی تسهیل فعالیت‌های اقتصادی است، یادآور شد: تسهیل امور مرتبط با واردات و صادرات که موجب رونق اقتصادی و حمایت از روند تولید و اشتغال کشور شده است در دستور کار قرار دارد

نهاوندیان با اشاره به اینکه مشورت خواهی از تشکل‌های اقتصادی بیشتر شده است، افزود: امروز استفاده از نظرات کارشناسان در مجموعه‌های تصمیم گیری موجب سالم سازی نظرات شده و گفت وگوی مطلوبی بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در قم ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه استفاده از اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ از سهم استان جذب بیشتری داشته و در خصوص تسهیلات حمایت کرونایی نیز در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 10662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha